U moet uitzoeken of het huis nog in het bezit was van de grootouders op het ogenblik van hun overlijdens. In dat geval bent uzelf mede-eigenaar geworden van het huis. Als dat het geval is kon het huis niet zonder uw toestemming verkocht worden. Het is dus best mogelijk dat het huis nog in bezit is en in dat geval bent u nu mede-eigenaar.En als ze het nu zes jaar geleden ofzo al aan mijn moeder haar broer verkocht of geschonken hebben?
Als de woning van uw grootouders nog in hun bezit was op ogenblik van hun overlijden hebt u een deel geërfd aangezien uw moeder vooroverleden was. NIEMAND kan u dat nadien afnemen. Stoere taal doet niets ter zake!Ok bedankt maar ik vrees er een beetje voor dat het nog wel in hun bezit was voor hun overlijden want mijn moeder haar broer heeft toen mijn moeder nog leefde en ze die ruzie hadden al eens een brief gestuurd waarin stond dat hij er wel voor zou zorgen dat ze nooit niets zou erven.
Bericht van de successierechten wordt slechts naar één van de erfgenamen gestuurd. Kan dus dat je niets gehoord hebt.Maar als het zo was hadden we dan al geen brief moet krijgen ivm succesierechten enzo? We hebben zowel bij het overlijden van mijn grootvader als bij het overlijden van mijn grootmoeder nooit iets gekregen. Zijn er zelfs niet van op de hoogte gebracht, zijn het altijd toevallig te weten gekomen (meer dan een half jaar na hun overlijden) via een kennis.
OK. Als je grootmoeder het huis nog bezat toen ze stierf ben je nu voor een deel VOLLE eigenaar van dat huis. Dus dringend nakijken bij hypotheekbewaarder, registratie, kadaster.....Maar het onroerend goed stond alleen op mijn grootmoeder haar naam en niet op mijn grootvader.