een vraagje

viergo
Topic Starter

een vraagje

#1 , 20 aug 2010 06:16

hallo;

mijn ex man kijkt al jaren niet meer naar zijn volwassen kinderen om,en al bijna één jaar niet meer naar zijn eigen moeder, hij is de enige zoon en kind, mijn exschoonma is ziek en heeft hulp nodig,dus haar kleinkinderen verzorgen haar, kan mijn schoonma de volmacht van haar rekeningen aan mij kinderen geven? mijn ex heeft die al! of kan zij schenkingen doen aan mijn kinderen buiten zij weten? het ziet er naar uit dat hij zijn moeder niet zal verzorgen, wat raden jullie haar aan te doen? kan zij een deel van haar geld aan de kleinkinderen schenken bij overlijden?

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 20 aug 2010 09:16

uw schoonma kan volmachten geven op haar rekeningen aan wie ze wil. ze kan deze laten schrappen wanneer zij wil.
bij overleden heeft uw ex altijd recht op zijn reserve. Indien hij enig kind is, is dit 1/2 van de nalatenschap. De overige helft kan uw schoonmoeder bij testament overmaken aan wie zij wil.
u laat dit zich voor dit soort zaken best adviseren door een notaris.
mvg
Jojan

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”