Beste Maggie
Hoe lang is het geleden dat je vader stierf?
Heb je de aangifte van de Successierechten al ondertekend?
Net als Wanton raad ik je aan om zo snel mogelijk een eigen notaris aan te stellen. Een extra noraris kost niets meer. De twee notarissen moeten hun ereloon over hun twee verdelen. De tweede notaris zal jouw rechten verdedigen. Vraag aan hem ook een "akte van bekendheid", zodat je later indien het nodig zou zijn, een bankonderzoek kan verrichten. Kostpirjs "akte van bekendheid" = ongeveer 30 €, maar met deze akte heb je meer mogeljkheden dan met een erfrechtverklaring.
Volg de raad op van onze wijze "Wanton". Laat je tanden zien aan je stiefmoeder! Laat je niet doen!
Suc6!
Beste
Bedankt beiden voor jullie inlichtingen.
Helaas is hier wat mis gelopen met mijn account, ik kreeg namelijk geen melding dat jullie mij hadden geantwoord :s waardoor ik dacht geen reacties meer ontvangen te hebben.
Ik heb even pro deo advocaat gehad, maar ook op zijn brieven heeft mijn stiefmoeder GEEN ENKELE reactie gegeven.
Mijn vader is overleden juni 2008.
De notaris heeft mijn advocaat geantwoord dat er geen aangifte diende te gebeuren, omdat er geen onroerende goederen zijn en de roerende goederen (lonen, eindejaarspremie) werden dus 'verduisterd'.
Ik heb het vakantiegeld van mijn vader wel netjes op zijn rekening laten overschrijven, gezien ik ook geen recht heb op dit geld (blote eigendom).
Tot op vandaag is mijn stiefmoeder dus nog steeds niet bereid die centen op papa zijn rekening over te maken. Eerst reageert ze tegen mij dat ze die centen helemaal niet heeft, maar ik heb wel het bewijs zwart op wit!! Ondertekende documenten, door mijn stiefmoeder, voor ontvangst van de gelden rechtstreeks van mijn vader zijn toenmalige werkgever.
Volgens mijn advocaat is mijn enige optie nog een procedure via de rechtbank, maar ik moet nu en plus nog eens op zoek naar een andere advocaat. Ik heb geen recht meer op pro deo gezien mijn grootvader ondertussen ook overleden is en hij een huis naliet waar ik mee erfgename van ben.
Zien jullie/iemand dit mogelijk dat ik via de rechtbank deze zaak voor eens en voor altijd naar behoren kan afronden? Ik mijn rechten als dochter van mijn vader op die manier kan laten herkennen?
Bedankt!!