Op de waarde van de Tak 21 of 23 moeten wel degelijk successierechten worden betaald door diegene die er de begunstigde van is. Ze worden dus op dezelfde wijze behandeld als de klassieke beleggingen in roerende waarden.nog een vraag het rare is is dat ik overal lees dat een tak 21 of 23 niet onder de erfenis valt? hoe zit dat?
Indien de wagen tot de nalatenschap behoort heeft ze die nalatenschap stilzwijgend aanvaard. Als ze de wagen op haar naam heeft laten inschrijven is m.i. het bewijs daarvan geleverd. Maar indien niemand iets hiertegen onderneemt haalt ze haar slag wel thuis natuurlijk. De Rechtbank heeft immers geen glazen bol.toch heeft zij bij rechtbank eerste aanleg alsnog verworpen, zij pleegt hier dus een misdrijf als ik het goed begrijp?
En kort en bondig is een tak 21 of 23 om schulden van te betalen?
Ik vermoedde het al!! Vriendin ontvreemdt activa uit de erfenis die netto uit schuld bestaat.het is als volgt, vriendin regelt begrafenis, wij krijgen onderling ruzie, begrafenisondernemer en vriendin worden vrienden.
broer ligt opgebaard vriendin verzekerd auto broer op haar naam, en par dagen later schrijft ze hem in op haar naam, incaseert de ife safe plan kbc, en laat via advocata weten dat wij niet skrijgen van mijn broer omdat zij middels handgeschreven testament eigenaar is van alle goederen en bezittingen broer.
Blijkt nu begrafensi ondernemer stuurd advocaat op ons dak voor de rekening en wat blijkt beide hebben zelfde advocaat, puur toeval natuurlijk.
Nu blijken er sculden vriendin stuurd eerst rekeningen hierheen,maar wij sturn schuldeisers naar haar aangezien zij heeft laten weten de erfenis te aanvaarden midels brief advocaat, dus is ze alsnog gaan verwerpen mar met nog in bezit van alle goederen waaronder auto.
De verzekering is in maandelijkse stortingen geweest waarbij bij overlijden 25000 euro vrij kwam, genoeg dus om de schulden te betalen,echter doet ze dat niet
Tja, advocaten beweren soms veel.....maar de advocaat zijn verlichte geest kan niet optornen tegen de wet die volgens artikel 870 van het Burgerlijk Wetboek zegt dat elke erfgenaam moet bijdragen in de betaling van de schulden en de lasten van de nalatenschap, ieder naar evenredigheid van wat hij daaruit ontvangt.nee het is een echte dagvaarding bij gerecht.
100 % zeker dat mijn meoder niks heeft getekend, daar zijn ook geen bewijzen bij geleverd door advocaat mar advocaat stelt het volgende
-getekend voor afgifte as
-moeder was aanwezig op uitvaart
-moeder staat op de rouwkaart vernoemd
-moeder heeft onderhoudsplicht
dus duid dit volgens advocaat op het feit dat mijn meoder opdrachtegevr was in deze??????????
Persoonlijk vind ik het nogal komisch, want dezelfde advocata laat voor vriendin weten dat wij niet skrijgen uit de erfenis omdat vriendin middels testament eigenarese is van alle goederen auto etc, nu voor begrafenis ondernemer voegt hij bewijs van verlegging bij van vriendin.
Nee het is niet zo dat de schulden hoger zijn dan de erfenis, er zijn wel hoge schulden maar er is meer genoeg de levensverzekring de waarde auto om die schulden te voldoen.