Dag iedereen
Ongeveer vier jaar geleden is mijn moeder overleden. Zij had al jarenlang geen contact meer met haar familie. Dat heeft tot gevolg dat ik die kant van mijn familie totaal niet ken, ik heb mijn "grootouders" dus nooit gekend of gezien.
Nu is haar vader enkele weken geleden overleden. Dat ben ik via via via te weten gekomen.
Nu kom ik in de plaats van mijn moeder wat betreft de nalatenschap. Mijn notaris heeft ondertussen uitgezocht dat er een testament is, dat testament is opgevraagd bij de notaris die dit heeft afgenomen. De notaris is ook te weten gekomen dat hij onder bewindvoering stond.
Ik zit nog wat met vragen. Ik vermoed dat als mijn moeder onterfd is, dat dit ook voor mij geldt tenzij ik het reservatair erfdeel van mijn moeder opvraag? Ik heb ook een minderjarige dochter, stel dat ik mij erbij neerleg bij de onterving, moet ik dan voor haar nog iets regelen? Kan ik eerst laten uitzoeken waaruit de nalatenschap bestaat? Want ik vrees dat de schulden groter zijn dan de goederen die hij nog ter beschikking had.
Iemand nog tips of zaken waarop ik best let?
Merci alvast!