Hallo,
Mijn afspraak bij de notaris is binnen enkele weken. Misschien zijn er hier mensen die al enkele vragen kunnen beantwoorden en misschien onzekerheden kunnen wegnemen.
Mijn moeder is in 1994 weduwe geworden. Het geld van de erfenis toen werd verdeeld onder de 3 zonen. Ook werd er een nieuwe kleine studio gekocht in Turnhout. Hiervan zijn de 3 zonen samen voor 50 procent eigenaar. Mijn moeder 50 procent voor de andere helft. De 3 zonen zijn dus naakte eigenaar voor 50 procent.
In 2005 heeft mijn moeder een nieuwe relatie met een man. Ze gaan wettelijk samen wonen in de nieuwe studio.
Mijn moeder is recent overleden. De man woont nu nog in de studio. Het contact met deze man is echter zo moeilijk. Er is steeds ruzie tussen hem en ons als zonen. Ik wijd niet uit over familiale aangelegenheden. Maar we voelen dat ons als zonen onrecht wordt aangedaan.
De man zegt ons dat er een testament is dat onze moeder heeft opgesteld. Hij wil echter niet zeggen wat er in het testament staat. Wij vrezen dat onze moeder haar 50 procent heeft afgegeven aan deze man. Kan dit zomaar? We hopen dat deze man bluft.
Wat is onze situatie als er geen testament is?
Vriendelijke groeten,