Rekeningen persoon in voorhechtenis

sardineke
Topic Starter

Rekeningen persoon in voorhechtenis

#1 , 06 okt 2023 11:25

Beste

Persoon X zit in voorhechtenis
Bij zijn (ex)vriendin komen rekeningen aan van X
X zat in schuldbemiddeling tot Jan 2023, dus gestopt
Advocaat zegt tegen ouders, niks van hem betalen want dan draai je op voor al zijn rekeningen (volgen nog ziekenhuisrekeningen van intensieve), want jullie zijn erfgenamen (heeft zelfmoordpoging gedaan en gered maar men verwacht dat opnieuw)

Mag een buitenstaander (geen familie) zijn bijdrage van het ziekenfonds betalen zodat X daarmee in orde blijft zonder dat de buitenstaander dan kan opdraaien voor andere onbetaalde rekeningen? Kunnen daar gevolgen aan zijn?

Alvast bedankt
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 okt 2023 11:52

Beste

Persoon X zit in voorhechtenis
Bij zijn (ex)vriendin komen rekeningen aan van X
X zat in schuldbemiddeling tot Jan 2023, dus gestopt
Advocaat zegt tegen ouders, niks van hem betalen want dan draai je op voor al zijn rekeningen (volgen nog ziekenhuisrekeningen van intensieve), want jullie zijn erfgenamen (heeft zelfmoordpoging gedaan en gered maar men verwacht dat opnieuw)

Persoonlijk vind ik deze uitleg van de advocaat en de vermelding jullie zijn erfgenamen tamelijk zwak ( maar ik ben geen jurist ).
Indien X toch overlijdt, komen de rekeningen toch ook in de nalatenschap.
Zie ook niet in : als iemand een rekening voor iemand anders betaalt, hij/zij al zijn rekeningen moet betalen.

Mag een buitenstaander (geen familie) zijn bijdrage van het ziekenfonds betalen zodat X daarmee in orde blijft zonder dat de buitenstaander dan kan opdraaien voor andere onbetaalde rekeningen? Kunnen daar gevolgen aan zijn?

Misschien als buitenstaander deze bijdrage kontant betalen bij de mutualiteit in zijn naam en zijn bijdrage opvraging ?

Alvast bedankt

sardineke
Topic Starter

#3 , 06 okt 2023 23:26

X is nog bij zijn ex gedomicilieerd.
Zijn ouders moesten na overlijden (hij lag toen op intensieve en wisten niet of hij het ging halen) erfenis verwerpen en ze mochten geen rekeningen betalen want dan zouden ze voor alles opdraaien zei die.
Rek ziekenfonds ondertussen toch betaald en andere rekening gaat via sociale dienst.

Reclame

mava105

#4 , 07 okt 2023 08:48

Persoon zit in VOORHECHTENIS. Voor hoelang: 1 dag, 3 dagen, 4 weken, 4 maanden.....

LYNX XX

#5 , 07 okt 2023 09:24

TS toch een belangrijke tip : in uw topic steeds de nodige info en belangrijkste feiten vermelden. Uw topic wijzigt in # 5 ineens volledig van richting en zet de collega's JF op het verkeerde been en ook de uitleg van de advocaat.

Franciscus

#6 , 07 okt 2023 19:39

Zeker indien ex vriendin direct adres laten wijzigen.
Is de ex vriend daar ingeschreven ?
Huur woning of eigen woning??

sardineke
Topic Starter

#7 , 09 okt 2023 12:59

Zeker indien ex vriendin direct adres laten wijzigen.
Is de ex vriend daar ingeschreven ?
Huur woning of eigen woning??
Ze huurden samen de woning, zij is naar het OCMW geweest en betaald nu al minder huur.

sardineke
Topic Starter

#8 , 09 okt 2023 13:02

Als betrokkene als tijdelijk afwezig ingevolge voorlopige hechtenis is geregistreerd bij de gemeente dan kan hij niet ambtshalve uitgeschreven worden.
Dan kan het niet meteen (laten) uitschrijven van ex nog aardige problemen opleveren ...
Zijn advocaat zegt, niks aantrekken van rekeningen want deurwaarder staat toch bij haar aan de deur. Dat is haar probleem.

iota

#9 , 09 okt 2023 14:07

Dus het verhaal komt hierop neer: x is gedomicilieerd bij zijn (ondertussen ex-) vriendin en zit nu in voorhechtenis. De advocaat van de ouders raadt hen aan geen rekeningen van hem te betalen en de ex-vriendin daar mooi voor te laten opdraaien. Gezien x daar nog officieel woont, is het toch daar dat de deurwaarder zal aankloppen en niet bij hen.

Wie bent u in dit verhaal? De ex?

sardineke
Topic Starter

#10 , 09 okt 2023 15:32

Persoon zit in VOORHECHTENIS. Voor hoelang: 1 dag, 3 dagen, 4 weken, 4 maanden.....
2 maanden, in die tijd heeft hij zelfmoordpoging gedaan en op intensieve gelegen, daardoor is zijn zaak toen opgeschoven

sardineke
Topic Starter

#11 , 09 okt 2023 15:39

Dus het verhaal komt hierop neer: x is gedomicilieerd bij zijn (ondertussen ex-) vriendin en zit nu in voorhechtenis. De advocaat van de ouders raadt hen aan geen rekeningen van hem te betalen en de ex-vriendin daar mooi voor te laten opdraaien. Gezien x daar nog officieel woont, is het toch daar dat de deurwaarder zal aankloppen en niet bij hen.

Wie bent u in dit verhaal? De ex?
Ik ben de buitenstaander, vriendin van x zijn moeder. Haar echtgenoot zegt dat ze x moet laten vallen, zij wil hem wel verder helpen. Ik stelde voor als buitenstaander rekeningen te betalen en aan hulpgevangenis Leuven (voorhechtenis) voor zijn telefoon te storten INDIEN ik daar geen last mee krijg en dan weet haar echtgenoot dat niet, en dan komen er geen intresten en extra s bij bovenop de rekeningen en dan blijft ze on speaking teams met zijn ex.

sardineke
Topic Starter

#12 , 09 okt 2023 15:46

TS toch een belangrijke tip : in uw topic steeds de nodige info en belangrijkste feiten vermelden. Uw topic wijzigt in # 5 ineens volledig van richting en zet de collega's JF op het verkeerde been en ook de uitleg van de advocaat.
Ik probeerde kort en bondig plaatsen want bij tips staat dat op lange vragen geen antwoord komt 💡

iota

#13 , 09 okt 2023 15:53

Ok. Ik zie niet in wat daar het probleem mee zou zijn, als de moeder dat zo wil doen. De enige last die u daarmee kan krijgen, is met de echtgenoot, als hij daar achter zou komen. Of met de moeder, mocht er een haar in de boter komen tss jullie en zij u bv nt zou terugbetalen.

sardineke
Topic Starter

#14 , 09 okt 2023 16:13

Ok. Ik zie niet in wat daar het probleem mee zou zijn, als de moeder dat zo wil doen. De enige last die u daarmee kan krijgen, is met de echtgenoot, als hij daar achter zou komen. Of met de moeder, mocht er een haar in de boter komen tss jullie en zij u bv nt zou terugbetalen.
Dank je, het zou niet in haar eigen voordeel zijn als hij erachter zou komen dus daar hoef ik niet bang voor te zijn en ze wil (hopelijk) haar beste vriendin niet kwijt ;)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”