Naar aanleiding van het artikel onlangs in HLN; indien gewenst kan ik de link hier posten heb ik enkele vragen maar ik zal eerst even de context schetsen.
Mijn vriendin en ik zijn 23 jaar samen, haar ouders waren hier niet blij mee want ze wilden dat ik een relatie begon met hun 1 jaar oudere dochter ... ( middeleeuwse gedachte ) Na een klein half jaar hebben ze haar letterlijk op straat gegooid. Een paar jaar geen contacten, maar daarna weer enkele jaren contacten, soms goed maar meestal slecht.
Een 10 jaar geleden is het contact dan lang hun kant terug volledig verbroken.
Nu gaan mijn vragen over het HLN artikel waar de titel aangeeft dat je een kind wel kan onterven maar eigenlijk ook niet daar een kind tot 30 jaar achter zijn wettelijke reserve aan kan gaan:
- klopt dit artikel, HLN staat nu ook niet bekend als de meest correcte krant ?
- wordt een kind altijd verwittigd, door een notaris of dergelijke, na het overlijden van één van de ouders, want hoe kan een "onterfd" kind dat geen contact meer heeft te weten komen dat één van de ouders zijn gestorven ?
- het wettelijke erfdeel zou dus beschermd blijven, maar kan men eigenlijk iets proberen te recupereren van giften ( zoals auto's en dergelijke ) dat de andere 2 kinderen hebben gekregen tijdens deze periode ?
Alvast bedankt voor de moeite.