Denk dat bij mij kwartjes beginnen te vallen.
De auto is aangekocht door de stiefvader. Factuur op zijn naam zal ik ergens moeten vinden want hij komt van een officiele dealer.
Dus bezit vervalt aan moeder. De sleutels en papieren liggen netjes opgeborgen op een veilige plek.
Moeder heeft geen rijbewijs dus wij moeten alleen even zien hoe we schrappingsbewijs krijgen om verzekeringen etc stop te zetten zodat deze verkocht kan worden.
Nee, de zoon woont niet bij zijn moeder. Dus ook geen toegang tot huis. Overigens dit is een huurpand. Het tweede kind een dochter, is al jaren niet meer in beeld en komt ook niet bij moeder meer.
Hoe zit dit dan?
Als er geen erfrecht is kan er toch ook nog geen sprake zijn van blote eigenaar? Immers zoon is geen erfgenaam in rechte lijn.
De bewindvoerder van de zoon heeft mij aardig de les gelezen dat ik geen kinderen op de bewindvoerings aanvraag had ingevuld. Ik heb dat gedaan omdat er NonContact was met kinderen niet beter wetende.
Ik begrijp nu dat de bewindvoerder/advocaat van de zoon me gewoon het bos in stuurt en niet open wil overleggen. Natuurlijk moet hij achter zijn client staan echter in mijn ogen kan dit ook anders. Hij zal voor mijn bewindvoering gaan liggen omdat de zoon ons niet vertrouwd en ons beschuldigd op het geld uit te zijn. Er vliegen op dit moment genoeg ongefundeerde beschuldigen rond over ons (mijn man en ik)