Een schenking gebeurt niet door versturen van een aangetekende briefDe schenking werd door aangetekende brief verstuurd aan mij
Wat, ondanks zijn attitude, mogelijk wel interessant is voor de Vraagsteller ...Ik vrees dus dat de brief waarnaar u verwijst waardeloos is wegens fouten tegen vorm en inhoud.
Vooraleer je denigrerend reageert : een schenking is pas een schenking als het geschonkene bewijsbaar op uw rekening staat. Fiscus checkt dit mogelijks na aangifte successie. Dit is blijkbaar niet het geval. Als die aangetekende brief in een envelop zat kan je ook niet bewijzen dat die brief echt is: dergelijke brieven worden aangetekend verstuurd zonder envelop, enkel de toegeplooide brief zodat alle stempels en stickers op de brief staan.die schenking is bij leven gedaan
Misschien eerst alles lezen voor u reageert
Dan nog is dat gewoon een aangetekende briefdeze brief werd inderdaad zonder envelop verstuurd, toegeplooid en dichtgeplakt met stempel en sticker
Ja dat kan.kunnen echtgenoten "beide apart" een schenking doen, vraag ik mij nu af?
u bedoelt toch dat uw moeder aan beide zonen een bedrag heeft geschonken en dat uw vader een gelijkaardig bedrag aan beide zonen heeft geschonken?