#13 , 01 nov 2021 11:05
Mag ik nog even verder vragen ivm verzoekschrift, hierboven reeds besproken?
Ik heb mijn verzoekschrift vrijdagvoormiddag neergelegd op de griffie van het vredegerecht.
Nu, tijdens het WE, ben ik tot de idee gekomen dat ik de eis in mijn verzoekschrift waarschijnlijk niet goed geformuleerd heb en te snel, zonder goed nadenken, heb neergelegd...
(De bezettigsvergoeding onder de mede-eigendom werd door de notaris bepaald op totaal 80€ voor stalling van 6 auto's. Tegenpartij stelde in briefwisseling tussen partijen dat die 80€ vastligt gezien notaris en appelrechter dit bedrag hebben bevestigd. Ik heb in mijn verzoekschrift voor de ontruiming van de garages en de betaling van de bezettingsvergoeding nu die 80€ ook gevraagd voor de 3 jaar na de beeindiging van de mede-eigendom. Maar gezien de rechtsgrond m.i. nu gewijzigd is van mede-eigendom naar bezetting zonder recht of titel is m.i. de vrederechter niet 'gebonden' door het gezag van gewijsde van die 80€ en gaat hij nu oordelen op grond van bezetting zonder recht of titel, en dus volgens de leer van verrijking zonder oorzaak en dus volgens zijn eigen appreciatie? Of zie ik dat verkeerd?
Indien ik nu correct redeneer, zou ik m.i. mijn eis beter geformuleerd hebben tegen een bezettingsvergoeding van 50€ of 60€ per auto x 6 in hoofdorde, en in ondergeschikte orde 80€? En blijft natuurlijk de appreciatie door de rechter van 'mijn verarming'. Dat kan bvb 50€ zijn, maar net zo goed 1€ ... Met kans dat de bezettingsvergoeding zelfs geen 80€ meer bedraagt, of ik nu 80€ dan wel 300€ per maand vraag in mijn verzoekschrift...?)
Nu vraag ik mij af of ik mijn neergelegd verzoekschrift kan intrekken?
En, zo ja, indien ik morgen de griffie contacteer en mijn verzoekschrift 'intrek' of van de rol laat halen en een nieuw verzoekschrift neerleg waarin ik mijn eis formuleer met in hoofdorde 300€ en in ondergeschikte orde 80€ , of dat dat nutteloze moeite is want dat de kans zeer reëel is dat ook de vrederechter het standpunt van de notaris en vorige rechters (die de V&V behandelden, waar de bezettingsvergoeding van de garages deel van uitmaakte) gaat volgen (80€), ook al betreft het nu een andere rechtsgrond waarop de bezettingsvergoeding gegrond is?
(Ik veronderstel ook dat, mocht ik nog kunnen repliceren op een conclusie van tegenpartij, als die zou concluderen, ik niets kan wijzigen aan mijn 'eis' ?)
Kan en wil iemand mij hierbij aub nog enige verduidelijking brengen aub?