Dit is een hele ingewikkelde familiesituatie, ouders hebben ongeveer 1 jaar geleden het ouderlijk huis verkocht, hiervoor hebben ze 300000 euro gekregen, ze hebben daar een appartement mee gekocht van 187000 euro, ze hebben aan elk van de zonen 50000 euro gegeven. De rest werd op hun spaarboekje gezet, waar de jongste zoon nog eens 35000 euro heeft afgehaald, dit is uitgekomen omdat mijn ex toen nog een volmacht had van de rekeningen, zo heeft de jongste zoon hem dan nog de helft van dat bedrag gegeven. Nu zijn de ouders hulpbehoevend geworden en kunnen niet meer thuis wonen, appartement is verkocht, jongste zoon heeft 2 rekeningen geopend voor het geld op te storten, waarvan mijn ex dus geen volmacht heeft. Maar ex had ook een appartement, hij heeft dit al verkocht en nu heeft hij geld tekort voor een nieuwe woning te kopen, dus probeert hij het op deze manier, wat ik een vreemd plan vind. Maar eigenlijk is het zijn bedoeling dat zijn broer niks meer krijgt van de erfenis. Maar die gaat dit ook niet zo maar laten gebeuren en ik vrees een beetje dat mijn dochter later met de gebakken peren zal zitten, na het overlijden van grootouders.Dus zijn ouders willen niets aan hem schenken?
Anders is er toch geen probleem, want dan schenken de ouders een deel aan uw ex en een deel aan uw dochter.
Ik begrijp het niet echt.