Ik ga de situatie proberen zo kort mogelijk uit te leggen.
Vorig jaar in juni is mijn schoonmoeder spijtig genoeg overleden. Zij was echt een schat van een vrouw.
Mijn man heeft nooit veel contact gehad met zijn vader, vroeger niet als hij klein was en nu ook niet. Toen mijn man als kind zwaar ziek is geweest, heeft zijn vader zich afzijdig gehouden (nooit mee naar de dokter, ziekenhuis,...). Mijn schoonmoeder ging met hem door weer en wind naar de dokter, te voet naar het ziekenhuis, .... Zij zorgde daarenboven ook nog eens voor mijn schoonvader toen hij in het ziekenhuis terecht kwam door zijn drankprobleem. Zij deed echt alles. Dus op vakantie gaan, zat er spijtig genoeg niet in (hij dronk alles op).
In de beginperiode, na het overlijden van mijn schoonmoeder, gingen wij nog bij hem langs om eten te koken en het (huur)huis proper te houden. Dit voor "zijn" kleinkinderen. Hij mocht zelfs bij ons komen inwonen. Maar hij zegt altijd: wat kan ik bij jullie komen doen! Er is bij jullie niets in de buurt (café's bedoelt hij dan). De kinderen hebben er ook niets aan want als ze wat luidruchtig zijn, daar kan hij dan weer niet tegen. En hij is er maar 63! Dit maakt mij allemaal zo boos. Mijn schoonmoeder heeft echt niets gehad aan haar leven buiten haar kinderen dan.
Nu begin dit jaar moest mijn man een akte ondertekenen van de notaris waarin vermeld stond dat wij 1/3 kregen van het gezamelijk goed. Eigendom hadden zij niet.
Een testament heeft zij ook niet opgemaakt.
Nu mijn schoonbroer heeft tegen de notaris gezegd dat mijn man zijn gedeelte niet moest hebben en daarbij was de zaak gesloten. Mijn man heeft zelf niet bij de notaris geweest en ook niet met zijn broer gepraat hierover.
Mijn man is ongerust dat hij alles zou opdoen. Nu wil hij zijn gedeelte terugeisen en dit laten vastzetten voor de kinderen. Zo zou zijn moeder het gewild hebben.
Wat kunnen wij hiertegen doen? Ik heb reeds een mail gestuurd naar de notaris van mijn schoonvader om dit zo goed mogelijk te zeggen tegen hem maar hij wil hier niets meer over horen.
Mijn schoonvader zei dat hij dit voor het gerecht zou brengen?
Dank voor jullie luisterend oor!
Mvg,
Erika