Ik heb een tante waarvoor ik verschillende jaren gezorgd heb. Uit dankbaarheid liet zij bij de notaris een testament opmaken waarin vermeld staat dat ik haar vastgoed erf bij overlijden. Mijn tante is kinderloos. Mijn neef heeft nooit naar zijn tante omgezien. Ongeveer 1.5 jaar geleden wordt mijn tante ziek en wordt zij opgenomen in het ziekenhuis. Aldaar wordt Alzheimer vastgesteld in een ernstige vorm. Ik blijf mijn tante haar belangen behartigen. Omdat mijn tante het ziekenhuis dient te verlaten breng ik haar onder in het eerst vrijgekomen verzorginstehuis in de buurt van haar woning. Dit in afwachting van een betere oplossing. Wanneer ik 14 dagen op vakantie ga, komt plotseling mijn neef mijn tante bezoeken. Hij slaagt erin mijn tante onder te brenge n in een ander verzorgingstehuis. Mijn tante heeft in het eerst genoemde verzorgingstehuis slechts 3 maanden verbleven. Mijn neef begint mijn tante om te praten. Dit als gevolg dat hij de notaris naar het bejaardetehuis laat komen om het testament te wijzigen en alles op zijn naam te zetten. 1 maand is mijn tante overleden. Mijn vraag is, is de wijziging van het testament rechtsgeldig na het vaststellen van dementie. En kan dit betwist worden en hoe?
Bedankt[/url]