huurcontract wordt niet bezorgd aan de notaris

Maggie
Topic Starter

huurcontract wordt niet bezorgd aan de notaris

#1 , 07 apr 2009 13:27

mijn vader (helaas ondertussen overleden) en mijn stiefmoeder hadden een huurcontract (ongeregistreerd) voor een appartement in het huis van m'n grootvader.
Nadat mijn vader is overleden heb ik een voorlopige bewindvoerder laten aanstellen om de zaken van mijn grootvader te regelen.
Mijn vader en stiefmoeder moesten aan mijn grootvader geen huurgelden betalen. Onderlinge overeenkomst in ruil voor de werken in huis, die mijn vader dan voor hem uitvoerde. Bewindvoerder beslist dat er na het overlijden van mijn vader dus ook geen huurgelden moeten worden betaald (genoeg voor handen om de kosten te dekken).
Mijn grootvader overlijdt helaas in januari. Bewindervoering houdt hier dus ook meteen op.
Notaris die nu werd aangesteld om de nalatenschap van mijn grootvader te regelen, heeft aan mijn stiefmoeder haar huurcontract opgevraagd, maar zij weigert ten stelligste deze te bezorgen. Mijn vraag: kan dit zomaar??

Bedankt voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 apr 2009 14:10

Bevind er zich geen kopie van het huurcontract tussen de documenten van de bewindvoerder?

Als laatste mogelijkheid kan je altijd proberen in een aangetekend schrijven aan de stiefmoeder op een vriendelijke wijze duidelijk te maken dat U haar nog 14 dagen na het verzenden van het schrijven geeft om u of de notaris dit huurcontract te bezorgen. Dat indien zij blijft weigeren u haar voor het vredegerecht zal dagen om een onmiddelijke annulering van het contract te bekomen met alle gevolgen van dien voor haar. Dat het u niet te doen is om het contract op te zeggen mocht ze u dit op tijd bezorgen doch dat het nodig is om een correcte verdeling van de erfenis te bekomen en dat het niet kunnen bekomen van het contract het noodzakelijk maakt dit langs rechtswege te regelen.

Maggie
Topic Starter

#3 , 07 apr 2009 14:22

bedankt voor uw antwoord.
Ben nog vergeten volgende te vermelden: deze week is zij in alle stilte beginnen haar spullen in te pakken, waarschijnlijk is ondertussen dus al het grootste deel van haar inboedel verdwenen.

Bewindvoerder verklaart geen kopie te bezitten van het huurcontract.
Heeft aan mij ook verklaart, bij mijn bezoek om de bewindvoering te starten, dat hij dat niet nodig heeft.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”