Erfenis en gerechtelijke intresten.

killerboy
Topic Starter

Erfenis en gerechtelijke intresten.

#1 , 18 mar 2014 20:44

Geachte ,

Na jaren van van problemen in een erfenisdossier , waar oa al grote sommen verduisterd zijn , meineed gepleegd werd enz... besluit de gerechterlijk notaris plots om niet meer verloren te lopen in de verschillende verklaringen (zelfs onder eed) en stelt hij een dading op die terugkeert naar de basis. Deze dading is natuurlijk opgesteld in het voordeel van de personen die oa meineed pleegden en sommen verduisterden. Kostprijs voor de dading bijna 2000 euro en van onpartijdigheid merk ik weinig.
In deze dading moet 1 persoon wel een grote ontvreemde som wel terug inbrengen vermeerderd met bijna 8000 euro aan gerechtelijke intresten.

Bij deze dading zit dus een papier waarop iedere erfgenaam afzonderlijk kan verklaren of hij zijn deel van de intresten wenst te ontvangen of niet. Dus als 2 personen ja aangeven en de rest neen komt hij er goedkoop vanaf.

Nu stel ik mij de volgende vraag :

Maken deze gerechtelijke intresten ook deel uit van de volledige erfenis ? Zo ja kan men dan individueel kiezen om zomaar aan een deel van de erfenis verzaken in het voordeel van een bepaalde erfgenaam ?

Ik dacht dat er maar 2 mogelijkheden waren ofwel verzaken aan de volledige erfenis of ze integraal aanvaarden of heb ik het fout ?

mvg

killerboy

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding