Hallo,mijn vraag staat ook al op het echtscheidingforum,maar misschien is dit een geschiktere plaats om info te krijgen.
Mijn man en ik zijn dus na 21 jaar huwelijk gescheiden,nu zitten we aan de vereffening/verdeling.
We hadden het wettelijk stelsel.
In 1995 krijgt mijn ex een handgift van zijn vader ttz. op volgende wijze:
Aangetekend schrijven,geadresseerde op naam van ex "ik bevestig vandaag ../../1995 een overschrijven heb verricht ten titel van handgift.Dit geld komt van zijn vader,het geld werd gestort op een gemeenschappelijke rekening.Eerst het voorschot,daarna de rest van het bedrag.
Met dit geld werd er gezamelijk een onroerend goed gekocht.We zijn beiden eigenaar,daar bestaat er geen intussen geen twijfel over,tegenpartij zegt dat het "eigen gelden zijn,"en moet geindexeerd worden.
Mijn advocaat zegt dat het op de gezamelijke rekening gestort is,samen iets mee gekocht werd,en er nergens een vermelding is dat het effectief voor mijn ex alleen is,maar dat mijn schoonvader "het jonge gezin" wilden vooruit helpen.Schoonvader is intussen overleden.
Er waren op dat moment en de volgende 15 jaar ook niet trouwens,geen problemen in het gezin.
Wie heeft er gelijk?