beschrijvingskosten woning bij schenking

thomas
Topic Starter

beschrijvingskosten woning bij schenking

#1 , 31 jan 2006 15:57

Binnenkort schenken mijn ouders hun huis aan mij. Hier zullen natuurlijk kosten op betaalt moeten worden. Ik zou die echter zo laag willen houden zonder een boete te moeten betalen. Het huis zou ik nadien volledig verbouwen. Nieuw dak, elect., verwarming etc.. Speelt dit in mijn voordeel. Hoe kan ik de correcte prijs te weten komen en spelen die verbouwingswerken sowieso mee ook al vindt de controledienst dat dit allemaal nog niet versleten was ?. Is het misschien beter de overdracht te laten gebeuren na de verbouwingen zodat ik alle facturen kan voorleggen. Zijn de controles bij schenking minder streng ?
met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 01 feb 2006 09:47

PROBEER...

Art.1563...De waarde van de goederen wordt,indien het gebouwde eigendommen betreft,geschat(bij uitvoerend beslag) op twintigmaal,en,indien het ongebouwde eigendommen betreft,op dertigmaal het kadastraal inkomen...(Gerechtelijk Wetboek).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”