erfrecht minderjarige kinderen

kellytchepn
Topic Starter

erfrecht minderjarige kinderen

#1 , 18 okt 2012 09:50

Geachte,mijn minderjarige kinderen zijn van mijn expartner hun vader niet onterftmits er een dader is bij het overlijden hebben de familie van de vader hun burgerlijke partij gestelt,ik moet u wel melden dat hun allemaal hunzelf onterft heeftik wist er nieks van dat ik mij voor de kinderen burgerlijke partij kon stellennu is er reeds een uitspraak gedaan tegen de dader en moet de dader een som van 84.000 euro aan de burgerlijke partijik vind dit niet redelijk tegenover de kinderen en vraag hierbij of ik hier niets kan aandoen tenslotte waren zei onterft en de minderjarig kinderen niet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2012 14:57

Kan u hier en daar eens punten zetten en dan een nieuwe zin beginnen?
Wat is uw vraag?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 okt 2012 15:06

Waarover heeft u het eigenlijk?

1. wat is er gebeurd?
2. wat zijn de gevolgen?
3. wat is het probleem?
4. en dan uw specifieke vraag....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

kellytchepn
Topic Starter

#4 , 18 okt 2012 15:58

Bij deze zal ik het opnieuw citeren.
de papa van mijn drie minderjarige kinderen is overleden.
zijn familie zoals zussen broers zijn moeder hebben hun gaan verzaken dus hun onterft.
Nu blijkt dat ze hun burgerlijke partij gesteld hebben tegen de dader van de overleden papa van mijn kids
nu blijkt dat die zussen broers een grote schadevergoeding krijgen.
ik was er niet van op de hoogte dat ik mij kon burgerlijke partij stellen voor de kinderen.
ik vind dit betreurend en vind toch dat de kinderen hier ook recht op hebben.
kan ik hier nog iets aan doen?
ps mijn kinderen waren niet onterft de familie wel

Franciscus

#5 , 18 okt 2012 18:59

Heeft de papa de kinderen erkend voor de wet?
Ik vermoed dat de familie (van vader de papa) de erfenis heeft verworpen.
Maar gezien er minderjarige kinderen zijn ..... zijn deze de erfgenamen ( als ze erkend zijn door de papa vader).

Is er dan iets strafbaars gebeurd .... dus is de papa niet zomaar gestorven maar naar aanleiding van een ongeval of...
Wist u dat er een strafzaak was die voor de rechtbank kwam en zo ja voor welke rechtbank?

Wanneer is dat allemaal gebeurd.
Had u geen contact meer met de vader?

kellytchepn
Topic Starter

#6 , 18 okt 2012 19:34

ja de kinderen zijn erkend door hun vader voor de wet
en ja er is iets strafbaars gebeurd,en de dader heeft 8jaar cel
ik wist niet dat ik me burgerlijke partij kon stellen en zo heeft de familie de schadevergoeding toegewezen gekregen omdat zei wel burgelijke partij gesteld hebben terwijl ze wel ervoor de erfenis verworpen hebben
mvg kelly

kellytchepn
Topic Starter

#7 , 18 okt 2012 19:36

ik heb alles moeten vernemen via de krant,
en ja had nog contact met hun papa want ze gingen om de veertien dagen het weekend

kellytchepn
Topic Starter

#8 , 19 okt 2012 05:49

ik denk dat hier op de site meer nieuwschierige mensen zijn ,dan dat ze ne deftig antwoord kunnen geven

Mariette

#9 , 19 okt 2012 09:41

Men kan toch geen antwoord geven als men de situatie niet kent?

Het verbaast me dat het gerecht zelf geen rekening heeft gehouden met de drie kinderen van de overledene. Heeft U zich burgerlijke partij gesteld?

Uw kinderen kunnen niet onterfd worden, en de familieleden waren geen erfgenamen.

duma

#10 , 19 okt 2012 10:12

Inderdaad, de familie kon zich niet laten ontervern. Gezien er kinderen waren, konden zij nooit erfgenamen zijn.
Volgens mij klopt er dus iets niet in het verhaal.

Franciscus

#11 , 19 okt 2012 15:55

Tevens zijn de kinderen zo wie zo eerste in lijn ....
Gezien gerecht weet wie de minderjarige erfgenamen (kinderen)zijn... dat weten zij uit het bevolkingsregister... lijkt het mij inderdaad heel raar ...
Daarom de vragen om zo een juridisch profiel te krijgen.
Ik heb voldoende zaken meegemaakt waar de mensen volstrekt ter goeder trouw dachten dat het A was ... en bij doornemen van het dossier bleek het Z te zijn.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”