Verdeling huis

bunderke
Topic Starter

Verdeling huis

#1 , 08 jan 2012 16:08

antwoord.
Laatst gewijzigd door bunderke op 07 feb 2012 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 jan 2012 16:57

In uw testament dient u , bij 4 kinderen, 3/4 gelijk te verdelen russen al uw kinderen. Dat laatste kwart mag u vrij over beschikken en verdelen zoals u wil. Indien u 1 of 2 kinderen vergeet in uw testament , kunnen en zullen die met succes dat kunnen aanvechten. Dat kunnen zij ook als u voor dat u sterft te veel weggeeft opdat er niet veel meer te erven zou vallen. Alle schenkingen die u ooit zou gedaan hebben , tellen mee om hun wettelijk dee te bepalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#3 , 08 jan 2012 19:21

Dat kunnen zij ook als u voor dat u sterft te veel weggeeft opdat er niet veel meer te erven zou vallen. .
Uhm, wanton, dat is nieuw voor mij! En hoe kunnen de anderen dat achterhalen?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 jan 2012 19:24

Dat kunnen zij ook als u voor dat u sterft te veel weggeeft opdat er niet veel meer te erven zou vallen. .
Wat vraagsteller wil kan enkel via schenking buiten erfdeel ( en dan nog op voorwaarde dat het aan ieder van de kinderen wettelijk voorbehouden erfdeel geen geweld wordt aangedaan).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#5 , 08 jan 2012 20:11

Dat is steeds het probleem. Indien de begunstigden van een schenking ( al dan niet verdoken) blijven zwijgen , is het aan de anderen dit te bewijzen. En daar zit idd juist de moeilijkheid. Maar zoals u zelf weet , indien er niets aan roerend overblijft , kan een bankonderzoek gevraagd worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bunderke
Topic Starter

#6 , 07 feb 2012 16:48

Wat ik ook nog wilde weten voor ik aan het testament begin. Hoe moet ik dit dan juist verwoorden in een breuk, bv: 2 kinderen krijgen het minimum (omdat ze geen contact meer met mij willen), de 2 andere meer. Moet ik dit dan verdelen in 8sten of 10den ??

Laatst omhoog gehaald door bunderke op 07 feb 2012 16:48.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”