omgangsrecht grootouders

belpromo
Topic Starter

omgangsrecht grootouders

#1 , 02 jan 2007 11:06

hoe kan ik een omgangsrecht voor grootouders afdwingen ?
ik zit midden in een echtscheiding ( eot )
en ik zie m'n kinderen slechts 1 dag in de maand.
m'n moeder welke in de zelfde straat woonachtig is als m'n ex-vrouw
ziet de kids elke dag. ( m'n ex en m'n moeder zijn hele goeie maatjes )

naar mijn standpunt heeft een grootouder geen OUDERLIJKE bevoegdheid tegen overstaan van m'n kinderen , maar ze zit constant te vitten op de kinderen en ze van alles te commanderen en ze de les te spellen , persoonlijk vindt ik dat ze op deze manier het gezag van m'n kinderen ten overstaan van mij.
hoe kan ik er voor zorgen dat m'n moeder net zoals ik de kinderen slechts 1 dag in de maand mag zien ???
hoe kan ik dit het beste wettelijk regelen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
elsje

#2 , 02 jan 2007 14:28

Beste Belpromo,
Tjonge , wees blij dat er een goede omgang is tss de kinderen en hun grootouders !!! Vele ouders verhinderen dat, maar kennen de inpact er niet van op kinderen... Grootouders- kleinkinderen is een tijdelijke (korte) periode in hun leven en is van zeeeeeeeeeeeer groot belang in hun opvoeding. Voor grootouders zijn ze het verlengde van hun kinderen, voor kinderen een toevlucht een emotionele band die ze met niemand anders hebben. Probeer dit met je hart te regelen en ni?t wettelijk .... Geluk in het nieuwe jaar!

belpromo
Topic Starter

#3 , 03 jan 2007 17:01

Beste Belpromo,
Tjonge , wees blij dat er een goede omgang is tss de kinderen en hun grootouders !!! Vele ouders verhinderen dat, maar kennen de inpact er niet van op kinderen... Grootouders- kleinkinderen is een tijdelijke (korte) periode in hun leven en is van zeeeeeeeeeeeer groot belang in hun opvoeding. Voor grootouders zijn ze het verlengde van hun kinderen, voor kinderen een toevlucht een emotionele band die ze met niemand anders hebben. Probeer dit met je hart te regelen en ni?t wettelijk .... Geluk in het nieuwe jaar!
Tja met het hart regelen zal moeilijk gaan
aangezien ze op 01/01/2007 ll m'n bezoek recht heeft geschonden
en m'n zoon voor een kwart uur heeft vastgehouden toen wij aan haar deur kwamen , ik kreeg de deur op de neus zie je....

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”