Tweedehands aankoop iMac
Geplaatst: 30 jan 2019 12:43
Beste,
Ik kocht op 23/1 een tweedehands iMac van een particulier (de verkoper heeft wel een BTW-nr, maar dat doet er bij deze aankoop niet toe denk ik). Bij afhaling stond het toestel aan en leek alles te kloppen. Eens thuis begon ik met installeren van apps etc. Tijdens het installeren startte de Mac een aantal keer spontaan terug op. Alhoewel dit niet gebruikelijk is ging ik ervan uit dat dit misschien te maken had met het feit dat ik intensief apps aan het installeren en configureren was.
Op zaterdag startte de Mac niet meer op en gaf een fout ivm het geheugen. Na een paar keer opnieuw proberen op te starten lukte het me terug om de Mac goed op te starten. Tegen zaterdagavond deed hij niets meer en weigerde hij elke dienst. Maandag heb ik deze binnen gedaan bij Switch voor controle. Hier heb ik net een bestek van gekregen en herstellingskosten zijn zo'n 1450 euro. Aankoop van het toestel was 1500. Gedurende het weekend heb ik de verkoper op de hoogte gesteld van de problemen die ik had. Toen (pas) zei hij me dat het moederbord en geheugen van de Mac bij hem al tot 2x is vervangen geweest. Dat stond bij de originele advertentie niet beschreven, maar is ook niet verplicht vermoed ik. Langs de andere kant is het wel beleefd om dit even te melden (vind ik persoonlijk).
Nu goed ... Mijn vraag: heb ik ergens recht op om dit toestel terug naar de verkoper te brengen? Ik vermoed van niet, maar bekijk het even langs mijn kant: dat moederbord en geheugen probleem is niet plots van woensdag op zaterdag ontstaan lijkt me. En als je de herstel-geschiedenis van het toestel erbij neemt wekt het wel wat argwaan.
Alle mogelijke tips of info zijn welkom.
Ik kocht op 23/1 een tweedehands iMac van een particulier (de verkoper heeft wel een BTW-nr, maar dat doet er bij deze aankoop niet toe denk ik). Bij afhaling stond het toestel aan en leek alles te kloppen. Eens thuis begon ik met installeren van apps etc. Tijdens het installeren startte de Mac een aantal keer spontaan terug op. Alhoewel dit niet gebruikelijk is ging ik ervan uit dat dit misschien te maken had met het feit dat ik intensief apps aan het installeren en configureren was.
Op zaterdag startte de Mac niet meer op en gaf een fout ivm het geheugen. Na een paar keer opnieuw proberen op te starten lukte het me terug om de Mac goed op te starten. Tegen zaterdagavond deed hij niets meer en weigerde hij elke dienst. Maandag heb ik deze binnen gedaan bij Switch voor controle. Hier heb ik net een bestek van gekregen en herstellingskosten zijn zo'n 1450 euro. Aankoop van het toestel was 1500. Gedurende het weekend heb ik de verkoper op de hoogte gesteld van de problemen die ik had. Toen (pas) zei hij me dat het moederbord en geheugen van de Mac bij hem al tot 2x is vervangen geweest. Dat stond bij de originele advertentie niet beschreven, maar is ook niet verplicht vermoed ik. Langs de andere kant is het wel beleefd om dit even te melden (vind ik persoonlijk).
Nu goed ... Mijn vraag: heb ik ergens recht op om dit toestel terug naar de verkoper te brengen? Ik vermoed van niet, maar bekijk het even langs mijn kant: dat moederbord en geheugen probleem is niet plots van woensdag op zaterdag ontstaan lijkt me. En als je de herstel-geschiedenis van het toestel erbij neemt wekt het wel wat argwaan.
Alle mogelijke tips of info zijn welkom.