Nadat ik hem op de hoogte bracht van de problemen die ik ondervond heeft hij me de herstellingsbons doorgestuurd alsook de originele factuur. Op de factuur staan zijn gegevens van bijberoep. Dus het is niet zo dat hij zelfstandige is, maar zelfstandige in bijberoep. Maar dat zal niet veel uitmaken vermoed ik?Dit wel ervan uitgaand dat hij hier optrad als particulier, en niet als ondernemer (en dat die iMac dus persoonlijk bezit was, en niet van zijn zaak).
Dan had hij het probleem dus al van bij aankoop.Bij afhaling stond het toestel aan en leek alles te kloppen. Eens thuis begon ik met installeren van apps etc. Tijdens het installeren startte de Mac een aantal keer spontaan terug op.
En dat is - oh toeval - nu net het probleem dat jij ook hebt ....Toen (pas) zei hij me dat het moederbord en geheugen van de Mac bij hem al tot 2x is vervangen geweest.
Dan koopt niemand die nog.Dat stond bij de originele advertentie niet beschreven
Gewoon doen en je geld terug vragen.Mijn vraag: heb ik ergens recht op om dit toestel terug naar de verkoper te brengen?
Meer zelfs, het was nooit echt opgelost ...dat moederbord en geheugen probleem is niet plots van woensdag op zaterdag ontstaan lijkt me.
Op de factuur staat (ik gebruik even fictieve gegevens):wat noem jij "gegevens"Op de factuur staan zijn gegevens van bijberoep.
is de factuur aan een particulier, of op een bedrijfsnaam , BTW nummer, ondernemingsnummer
Heh? Puur omdat die iMac "ooit" van een zaak was??? Speelt in mijn ogen totaal geen rol. Wie deze iMac VERKOCHT heeft, dat speelt een rol! als dit een zaak is, ga ik akkoord. Maar het was hier een particulier. Dus totaal geen recht op garantie.Ik zou durven stellen:
Aangezien die iMac van een zaak was, is de wet consumentenbescherming van toepassing, gestaafd door het cassatie-arrest van 21.01.2010, die stelt dat hierop garantie van toepassing is.
Uit de berichtgeving van TS maak ik op dat die iMac van de zaak van de verkoper was (in bijberoep).Heh? Puur omdat die iMac "ooit" van een zaak was??? Speelt in mijn ogen totaal geen rol. Wie deze iMac VERKOCHT heeft, dat speelt een rol! als dit een zaak is, ga ik akkoord. Maar het was hier een particulier. Dus totaal geen recht op garantie.Ik zou durven stellen:
Aangezien die iMac van een zaak was, is de wet consumentenbescherming van toepassing, gestaafd door het cassatie-arrest van 21.01.2010, die stelt dat hierop garantie van toepassing is.
Zoals ik al zei is het schering en inslag dat afgeschreven computers uit de zaak gehaald worden en eigendom worden van een particulier, die er daarna mee kan doen wat hij of zij wil. Puur het feit dat de computer ooit eigendom was van een firma, is totaal irrelevant.
Ik maak er enkel uit op dat de iMac ooit door de zaak aangekocht is. Ik maak nergens uit op dat de iMac OP MOMENT VAN VERKOOP nog steeds eigendom van de zaak was. Geen idee waaruit jij die conclusie trekt?Uit de berichtgeving van TS maak ik op dat die iMac van de zaak van de verkoper was (in bijberoep).
Er is normaal geen verschil tussen de eensmanszaak en de privépersoon.Ik maak er enkel uit op dat de iMac ooit door de zaak aangekocht is. Ik maak nergens uit op dat de iMac OP MOMENT VAN VERKOOP nog steeds eigendom van de zaak was. Geen idee waaruit jij die conclusie trekt?Uit de berichtgeving van TS maak ik op dat die iMac van de zaak van de verkoper was (in bijberoep).
Ja, aldus het cassatie-arrest waar ik naartoe verwees.En moet een groenten verkoper als deze zijn IMAC verkoopt die hij gebruikt heeft voor privé garantie geven?