Hoi,
Begin januari kocht bij de Mediamarkt een gsm van 99 €. Nog geen drie weken later haal ik die uit mijn tas met een gebroken scherm. Er was niets abnormaals mee gebeurt, hij had enkel in mijn tas gezeten om mee te nemen naar het werk. Omdat het volgens mij normaal is dat je van een gsm verwacht dat je die kan transporteren zonder dat hij uit elkaar valt en omdat hij nog geen maand oud was heb ik hem bij de Mediamarkt binnen gedaan om te repareren onder de garantie. Daar vragen ze: "Is hij gevallen?." Ik zeg nee en leg het uit. Alles in orde, ik krijg wel een papiertje mee waarop staat dat "het recht op garantie moet worden gecontroleerd."
Drie weken later krijg ik plots een brief waarin staat dat ik moet aanduiden wat ik "wens": de gsm laten repareren voor 108 € (dus meer dan hij waard is), de gsm ongerepareerd terug krijgen of hem laten vernietigen. Beide laatste opties kosten 50 € voor de "reeds gemaakte kosten". Niks verdere uitleg, niks contactpersoon. Ik bel naar de winkel en "klachten moeten per e-mail". Ik stuur een e-mail waarin ik zeg dat ik niet akkoord ga en dat voor gebreken vastgesteld binnen de zes maand de automatische garantie geldt, tenzij duidelijk bewezen wordt dat het defect niet bestond bij aankoop en dat ik in dat geval het bewijs wil zien. Geen antwoord. Tot daar hun bewering op hun website dat alle e-mails binnen de twee werkdagen beantwoord worden.
Ik heb geen zin om dergelijke exorbitante bedragen te gaan betalen, vooral niet aangezien ze met geen woord gerept hebben over mogelijke kosten toen ik hem binnendeed.
Kan ik eisen dat ze de gsm zonder kosten teruggeven?
Wat kunnen ze doen als ik niet betaal?
Alvast bedankt.