Pagina 1 van 1

Betaling - geen levering

Geplaatst: 18 jul 2017 10:41
door Avbogae
Hallo,

Ik bestelde bij een bepaalde firma een onderdeel voor een boormachine. Deze boormachine kan maar geringe tijd open liggen omdat het vet vanbinnen anders opdroogt en het toestelel zo onbruikbaar wordt.
De factuur die per mail werd verstuurd, werd onmiddelijk betaald en deze betaling werd bevestigd.
Het onderdeel kwam echter maar niet aan. We hebben verschillende mailadressen en telefoonnummers van de firma gecontacteerd, en telkens kregen we een andere uitleg: "het is geleverd", "we zijn de bestelling kwijt", "we bezorgen het deze week nog", ...
Ondertussen zijn we ongeveer 5 maanden verder, hebben we het onderdeel niet ontvangen en is het toestel helaas onbruikbaar geworden...

Wat kunnen we nog doen? De telefoontjes hebben ons uiteraard al geld gekost (betalend nummer). We hebben test aankoop laten bemiddelen maar ook deze mails negeren ze.
Waarschijnlijk kunnen we nu een aangetekend schrijven verzenden, maar ook dit kost weer geld en het onderdeel zelf kostte slechts zo'n 12€.
Zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt!

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 18 jul 2017 10:45
door denlowie
je moest al 5 maanden geleden reeds een aangetekende zending gedaan hebben, en hun in gebreke hebben gesteld, langs de andere kant is loont het de moeite om kosten te maken voor 12€???
Ook voor de vrederechter gaat het je meer kosten dan het waard is, of is er maar één adres waar je zo een stuk kan krijgen ???

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 18 jul 2017 22:36
door Blaatpraat
Moest je de boormachine open laten liggen terwijl je wachtte?
Of kon je deze terug dicht maken, en terug openen eenmaal je het onderdeel had?

In geval van het eerste zou ik er wel mijn tijd insteken (je kan immers de kost van een boormachine + nieuw onderdeel + tijd terugvorderen).
In het laatste geval, is het inderdaad niet meer de moeite (of je moet er een principe-zaak van maken).

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 19 jul 2017 07:40
door Avbogae
Wel blaatpraat,dat is het inderdaad!
Als het enkel om het onderdeel zelf gaat, vinden we het niet de moeite om geld te steken in het aangetekend schrijven gezien het onderdeel ook niet zo duur was.

Met toestel kon echter idd zonder het onderdeel niet mooi gesloten worden, en dus is het effectief door de niet-levering dat het nu stuk is. Het onderdeel kon ook niet eender waar gekocht worden, het moest besteld worden op de officiële site van de verdeler.

Maar mijn vraag is zo'n beetje: kan je effectief in dit geval een nieuw toestel eisen? Want de firma kan toch zoiets hebben van 'als we het onderdeel niet in stock hadden, was je toestel ook stuk geweest'?

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 19 jul 2017 08:52
door denlowie
Als je daar een zaak van maakt heb je 50/50 kans, maar als je dit verliest en enkel het bedrag van het wisselstuk terug krijgt, zou het wel eens een dure zaak kunnen worden.
Het snel gezegd ze moeten je een nieuwe boormachine geven, maar gaat de rechter er ook zo overdenken ???

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 19 jul 2017 12:18
door Bart Vissers
Hoe oud was de boormachine zelf?

Re: Betaling - geen levering

Geplaatst: 21 jul 2017 07:14
door Avbogae
Leeftijd boormachine niet echt een idee. Tussen de 5 en 10 jaar..