Vorig jaar in september werd er een automatisch zonneweringssysteem geplaatst op drie grote afzonderlijke ramen. Sindsdien heeft het systeem vaker niet dan wel gewerkt - de laatste tijd zijn de systemen steeds gesloten (ze zijn niet meer open te krijgen) waardoor men steeds in het donker zit. Niet zo aangenaam voor de leefruimte.
Er is al verschillende keren contact geweest met de verkoper maar hij geeft telkens een ander excuus (hij zou bij de leverancier moeten navragen welke motor hij juist geïnstalleerd heeft, hij stelt een nieuwe manier van oplading voor, etc.). Nu, het is ondertussen al het 2de jaar van de wettelijke garantie... Ik vrees dat hij het zó ver wil laten komen dat het uiteindelijk buiten de wettelijke garantie zal vallen.
Wat zijn onze opties? Het liefst zou ik de systemen willen laten ontkoppelen om ze volledig manueel te kunnen bedienen. Is dat mogelijk? En hoe zit het dan met een eventuele terugvordering van de reeds gedane kosten? Hebben we recht op een (volledige) terugbetaling van het automatische systeem?
Wat is de eerstvolgende stap? Een ingebrekestelling?