garantie 2de handswagen
Geplaatst: 14 okt 2016 09:53
Waarde heer , mevrouw
Ik heb een 2de handswagen gekocht bij een erkende Toyota garage 200 km van bij mijn woonplaats.. Voor aankoop heb ik gevraagd gehad een groot onderhoud te doen aan de wagen en alles na te kijken. Volgens de verkoper was dit niet nodig gezien de wagen 5000 km geleden al een onderhoud heeft gehad.
Echter gezien dat wanneer ik een 2de handswagen koop steeds een grootonderhoud doe en alles vervang van riemen ea om zo zeker te zijn dat alles conform gebeurd is en ik niet voor verrassingen komt te staan , heb ik bij een Toyota garage dichter bij mij thuis een root onderhoud gedaan van de wagen en gevraagd alle riemen te vervangen. De garage had me die dag gebeld dat ze hebben vastgesteld dat zowel contactslot en waterpomp mankementen vertoont en dat deze vervangen dienen te worden. Ik heb gebeld naar de garage waar ik de wagen gekocht heb en deze zegt me dat indien de waterpomp dient vervangen te worden ze eerst foto's wensen van het stuk. Ik vraag of het voor hen een probleem is indien ik de herstelling laat uitvoeren bij een ander garage. Voor hen niet. Ik maak een afspraak met de huidige garage waar de wagen in onderhoud is en zeg hen dat de Toyota x naar hen zal bellen en het zal regelen. Ik breng de wagen binnen echter daar vertellen ze me de Toyota x enkel instemt met vervangen van contactmechanisme en niet de waterpomp. Bij mijn vraag waarom, zeggen ze dat de verkoper beweert dat deze schade opgelopen is door mij. Ik heb de wagen pas gekocht en ik heb er nog geen 1000 km mee gereden. Ik heb tevens nieuwe banden op moeten plaatsen gezien diegene die erop stonden echt versleten waren. Hoe dat deze door de controle is geraakt is mij een raadsel. Ook wat betreft contactmechanisme dit had de keuring toch moeten testen? Op de keuringsverslag staat wel dat de banden ver versleten zijn maar toch werd deze goedgekeurd.
Ik heb verschillende malen getracht de verkoper te contacteren en heb hem gemaild echter weigert hij mij terug te bellen of te mailen.
Ik heb dan gevraagd omdat ik de houding van de verkoper zeer was en ik mij grote vraagtekens zet bij de wagen , dat ze de wagen volledig controleren om te zien of er nog gebreken zijn aan de wagen.
Verder op de affiche van verkoop stond dat de wagen parkeersensoren vooraan en achteraan heeft. Echter is dit enkel achteraan en niet vooraan.
Gezien de houding van de verkoper wens ik de wagen eigenlijk niet meer en zou ik willen afzien van de koop. De wagen heeft ondertussen een groot onderhoud gehad en waterpomp is en contactmechanisme is vervangen . Kan ik afzien van de koop? Kan ik de kosten gemaakt aan de wagen recupereren? Zoniet kan ik eisen dat hij opdraait voor de kosten van waterpomp en banden?
Graag uw dringend advies hierin.
Dank om ons bij te staan. Indien u meer info wenst kan u mij mailen of bellen op het nummer 0495/719.719.
Dank!
Ik heb een 2de handswagen gekocht bij een erkende Toyota garage 200 km van bij mijn woonplaats.. Voor aankoop heb ik gevraagd gehad een groot onderhoud te doen aan de wagen en alles na te kijken. Volgens de verkoper was dit niet nodig gezien de wagen 5000 km geleden al een onderhoud heeft gehad.
Echter gezien dat wanneer ik een 2de handswagen koop steeds een grootonderhoud doe en alles vervang van riemen ea om zo zeker te zijn dat alles conform gebeurd is en ik niet voor verrassingen komt te staan , heb ik bij een Toyota garage dichter bij mij thuis een root onderhoud gedaan van de wagen en gevraagd alle riemen te vervangen. De garage had me die dag gebeld dat ze hebben vastgesteld dat zowel contactslot en waterpomp mankementen vertoont en dat deze vervangen dienen te worden. Ik heb gebeld naar de garage waar ik de wagen gekocht heb en deze zegt me dat indien de waterpomp dient vervangen te worden ze eerst foto's wensen van het stuk. Ik vraag of het voor hen een probleem is indien ik de herstelling laat uitvoeren bij een ander garage. Voor hen niet. Ik maak een afspraak met de huidige garage waar de wagen in onderhoud is en zeg hen dat de Toyota x naar hen zal bellen en het zal regelen. Ik breng de wagen binnen echter daar vertellen ze me de Toyota x enkel instemt met vervangen van contactmechanisme en niet de waterpomp. Bij mijn vraag waarom, zeggen ze dat de verkoper beweert dat deze schade opgelopen is door mij. Ik heb de wagen pas gekocht en ik heb er nog geen 1000 km mee gereden. Ik heb tevens nieuwe banden op moeten plaatsen gezien diegene die erop stonden echt versleten waren. Hoe dat deze door de controle is geraakt is mij een raadsel. Ook wat betreft contactmechanisme dit had de keuring toch moeten testen? Op de keuringsverslag staat wel dat de banden ver versleten zijn maar toch werd deze goedgekeurd.
Ik heb verschillende malen getracht de verkoper te contacteren en heb hem gemaild echter weigert hij mij terug te bellen of te mailen.
Ik heb dan gevraagd omdat ik de houding van de verkoper zeer was en ik mij grote vraagtekens zet bij de wagen , dat ze de wagen volledig controleren om te zien of er nog gebreken zijn aan de wagen.
Verder op de affiche van verkoop stond dat de wagen parkeersensoren vooraan en achteraan heeft. Echter is dit enkel achteraan en niet vooraan.
Gezien de houding van de verkoper wens ik de wagen eigenlijk niet meer en zou ik willen afzien van de koop. De wagen heeft ondertussen een groot onderhoud gehad en waterpomp is en contactmechanisme is vervangen . Kan ik afzien van de koop? Kan ik de kosten gemaakt aan de wagen recupereren? Zoniet kan ik eisen dat hij opdraait voor de kosten van waterpomp en banden?
Graag uw dringend advies hierin.
Dank om ons bij te staan. Indien u meer info wenst kan u mij mailen of bellen op het nummer 0495/719.719.
Dank!