uiteraard wel, die clausule heeft geen enkele betekenis en TS heeft wel degelijk recht op haar jaar garantie... Maar TS maakte de grote fout om die herstelling te laten uitvoeren bij een andere garage. Dus zal TS nooit het volledige bedrag van 600€ terugkrijgen.Spreekt de misleidende clausule van verkoper (afstand garantie) niet in het voordeel van TS.
Ik volg uw mening, maar ik speelde enkel maar advocaat van de duivel.Met alle respect maar die nietige clausule zal meer in het nadeel spelen van de verkoper, dan van een goedgelovige consument.
Zouden er al niet meer gedupeerden zijn van deze verkoper.
Of hij er voordelen mee gehad heeft, zal niet bewezen kunnen worden. Zou toch eens inlichtingen vragen aan een advocaat wat mijn kansen zijn.
Je kan ook altijd klacht indienen tegen deze verkoper.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... zLcn_mLSUk
Leg uit aub? Dus TS moet in staking gaan?Onrechtmatige bedingen kunnen aanleiding geven tot een vordering tot staking.Met alle respect maar die nietige clausule zal meer in het nadeel spelen van de verkoper, dan van een goedgelovige consument.
Zouden er al niet meer gedupeerden zijn van deze verkoper.
Of hij er voordelen mee gehad heeft, zal niet bewezen kunnen worden. Zou toch eens inlichtingen vragen aan een advocaat wat mijn kansen zijn.
Je kan ook altijd klacht indienen tegen deze verkoper.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... zLcn_mLSUk
Maar de verkoper ook niet, hij heeft geen enkele kans gekregen de herstellingen zelf uit te voeren.als ik het verhaal lees is de TS enkel naar de andere garage gegaan om de waarden te laten uitlezen. Graragist doet een meting en merkt dat er enkele defecten zijn die ze dan herstellen zonder vooraf de TS in te lichten. Volgens mijn mening ga ik er dan van uit dat TS hier dan ook geen schuld treft in verband met de garantie.
Klopt, maar dan moet TS die kosten terugvorderen van die ene garagist, die dan op zijn beurt de kosten moet terugvorderen van de andere garagist? Lijkt mij een boeltje...als ik het verhaal lees is de TS enkel naar de andere garage gegaan om de waarden te laten uitlezen. Graragist doet een meting en merkt dat er enkele defecten zijn die ze dan herstellen zonder vooraf de TS in te lichten. Volgens mijn mening ga ik er dan van uit dat TS hier dan ook geen schuld treft in verband met de garantie.