Parkeerwachters te Leuven.

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parkeerwachters te Leuven.

#1 , 14 aug 2015 16:29

Deze voormiddag een paar parkeerwachters laten werken (echte werken)
Ik had pas mijn wagen geparkeerd op de Diestsstwg en wilde een parkeer ticket nemen aan de automaat. Dit bleek echter onmogelijk omdat de reinigingsdienst even daarvoor een 50 tal huisvuilzakken hadden verzameld juist voor de meter. Onmogelijk een ticket te nemen. Toevallig liepen die 2 daar niets doen (buiten opschrijven natuurlijk) en maakt er mijn beklag over dat ik geen ticket kon nemen.
En dat ze de stad Leuven dan maar een GAS boete moesten geven. Na een paar foto's gemaakt te hebben, hebben die 2 al die vuilzakken 5 meter verder gedragen, zodat de meter terug bereikbaar was. En zweten en zuchten dat die deden :lol:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 14 aug 2015 17:48

Tja, ze moeten hun geld verdienen, natuurlijk!

mava105
Topic Starter

#3 , 15 aug 2015 09:57

Het ging inderdaad om een gratis 15' ticket. Moest enkel maar bij de bankautomaat zijn, en er stond geen volk voor, dus snel geholpen. Ze waren nog steeds zakken aan het versleuren toen ik al terug in mijn wagen zat. :lol:

Reclame

Vandebos

#4 , 15 aug 2015 11:04

Deze voormiddag een paar parkeerwachters laten werken (echte werken)
Ik had pas mijn wagen geparkeerd op de Diestsstwg en wilde een parkeer ticket nemen aan de automaat. Dit bleek echter onmogelijk omdat de reinigingsdienst even daarvoor een 50 tal huisvuilzakken hadden verzameld juist voor de meter. Onmogelijk een ticket te nemen. Toevallig liepen die 2 daar niets doen (buiten opschrijven natuurlijk) en maakt er mijn beklag over dat ik geen ticket kon nemen.
En dat ze de stad Leuven dan maar een GAS boete moesten geven. Na een paar foto's gemaakt te hebben, hebben die 2 al die vuilzakken 5 meter verder gedragen, zodat de meter terug bereikbaar was. En zweten en zuchten dat die deden :lol:
Nu was ik echt even naar de 'like' knop aan het zoeken. Heb je van hen werkend ook foto's genomen? Dan zou ik persoonlijk een vriendelijke mail naar hun werkgever sturen met de complimenten voor zijn personeel dat hun taak above en beyond the call of duty uitvoert...

giserke

#5 , 15 aug 2015 11:17

Zo lachen met de werkmensch :)

mava105
Topic Starter

#6 , 15 aug 2015 12:16

[. Heb je van hen werkend ook foto's genomen? ..
Spijtig genoeg niet; ben nog iemand van de oude stempel die nog met een simpele GSM rondloopt, zonder foto of filmmogelijkheid. :(

Gebruiker21

#7 , 20 aug 2015 10:15

LOL, tja... Part of their job, hé ;-). Fout geparkeerde huisvuilzakken, dus. Los daarvan: bij ons staat er om de zoveel meter een automaat. Als er ééntje onbereikbaar is, staat er nog geen 20 meter verder wel een andere... Staat er in Leuven bij iedere parkeerzone maar één enkele automaat?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Topic Starter

#8 , 20 aug 2015 11:19

Weet ik niet, maar som moet je wel 100 meter stappen, en terug

Franciscus

#9 , 20 aug 2015 11:25

En dat is als autobestuurder wel héééél ver. :mrgreen:
Als gebruiker van het openbaar vervoer in een stad moet men soms 700 meter stappen om de tramhalte te bereiken.

mava105
Topic Starter

#10 , 20 aug 2015 11:27

Ander was ik gewoon te voet gekomen. :lol:

Gebruiker21

#11 , 20 aug 2015 12:04

En dat is als autobestuurder wel héééél ver. :mrgreen:
Tja, als je 100 m naar een automaat moet lopen (dus 200 m héén en terug) tegen pakweg 5 km / uur, dan ben je toch wel een kleiene 5 minuten onderweg. Tijd genoeg om een ticketje onder je ruitenwisser te krijgen ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#12 , 21 aug 2015 16:18

Ik kende tot voor kort in Gent een parkeerwachter die specifiek zich verdook, om wagens een partkeerticket aan te smeren op het moment dat de eigenaar naar de automaat trok voor een ticket.

artemis

#13 , 21 aug 2015 17:33

Ik kende tot voor kort in Gent een parkeerwachter die specifiek zich verdook, om wagens een partkeerticket aan te smeren op het moment dat de eigenaar naar de automaat trok voor een ticket.
Destijds was er in Antwerpen zo een beruchte politieagent (toen bestonden er nog geen parkeerwachters), iedereen kende die in 't stad. Ik heb nog de eer gehad zo'n 30 jaar geleden van hem mijn eerste parkeerboete te krijgen.
Zijn naam begon met een K en eindigde op mans. Die verstopte zich al toen je nog volop aan het parkeren was.

jef007

#14 , 22 aug 2015 10:52

het is van alle tijden, geef iemand een uniform en ze waren zich heer en meester

Franciscus

#15 , 22 aug 2015 11:03

Urban legend Artemis. :D

Die specifieke agent was bij mijn weten steeds correct.

Noch intern toezicht ( inspectie in die tijd) noch parket heeft hem ooit iets kunnen ten laste leggen.

Weet ik van een parketmagistraat die in die tijd verantwoordelijk was van het politieparket.

Terug naar “Gebrekkige Producten”