halo iedereen,
een paar dagen geleden besloot ik mezelf een rc boot te kopen aangezien dit mijn hobby is.
op 2dehands.be vind ik een advertentie met desbetreffend artikel wat ik zocht , het was een rc winkel in belgie zonder webshop maar wel met een webpagina voor info.
na contact te hebben genomen met de verkoper is het tot een verkoop op afstand gekomen. na wat heen en weer gemail en sms kreeg ik de gegevens voor het geld over te maken en heb ik dit onmiddellijk gedaan , en een printscreen van de betaling mee gestuurd in een mms.
alles liep perfect vriendelijk contact zoals het hoort ! de goederen komen netjes aan zoals belooft 2 dagen later. onmiddellijk opende ik de verpakking , deze was in de originele doos met daar rond nogmaals een dikke kartonnen doos . perfect dus.
maar dan begon de ellende , na het open doen van de dood bleek de boot meerdere beschadigingen te hebben wat mij zeer vreemd leken aangezien het een nieuwe was. en wat eigenlijk onmogelijk waren aangezien de verpakking.
5 min na ontvangst heb ik proberen te bellen maar de verkoper nam niet op . hij stuurde sms'jes dat hij niet kon antwoorden op mijn telefoon. dus ik hierlangs mijn uitleg gedaan wat er scheelde. hij vroeg voor foto's en die zou ik hem later ook door sturen. éénmaal dit gedaan was kreeg ik telefoon van zijn vrouw. die vroeg wat het probleem was eigenlijk. nogmaals mijn uitleg gedaan en toen begon mevrouw af te lopen dat ik weeriemand was wat zich bedacht had en waarschijnlijk geen geld had voor het eigenlijk te kopen enzo.... . dat gesprek liep aardig uit de hand en kreeg mijn kans niet om mijn verhaal te doen.
ondertussen had ik de onbudsdienst gecontacteerd wat mijn rechten hierin waren. aangezien het een aankoop op afstands was zijn ze verplicht het artikel binnen de 14 dagen terug te nemen en mijn geld terug te geven.maar dat deden ze niet volgens hun enzo... . ik moest maar een advocaat nemen en hun voortrekken. was geen probleem want haar nonkel was ook advocaat. want ik kreeg niks meer van hun. geen geld geen nieuwe boot niks.
waarop ik op 2dehands bij hun advertentie's feedback had gegeven en zij dus een slechte waardering kregen. hierop kreeg ik later de dag een sms van hun waarin stond dat ze dat gezien hadden en bij de politie klacht waren gaan neer leggen wegens laster en eer roof . zo handel je niet volgens hun . en nu ineens wou hij wel het toestel vergoeden of nieuw opsturen . maar als ik de waardering niet weg haalde kon hij niks meer doen en ging de klacht na zijn advocaat.
wat is nu wijsheid voor te doen met zo een mensen.
ze zijn verplicht hun goederen terug te nemen maar dat doen ze dus absoluut niet , en mijn vertrouwen in hun is weg