defect product onder garantie: enkele vragen
Geplaatst: 02 jul 2015 12:47
Enige tijd geleden kocht ik via internet in Nederland een product. Dit werkt zonder problemen tot vorige week. Product was een 5-tal weken oud.
Na contact met de winkelier vroegen ze nog wat extra uitleg waarna ze enkele papieren doormailden. Ik moest dan dit product in zijn geheel samen met deze papieren terugsturen naar de dienst na verkoop van de invoerder. Wat ik dan ook gedaan heb.
Maar ik heb hierbij nog enkele vraajes:
- kan ik de verzendingskosten om dit terug te sturen terug eisen van de winkelier of invoerder? (dit was iets van 8 euro)
- Mogen ze dit product herstellen of moeten ze een nieuw exemplaar geven?
- is er een (wettelijke) termijn voorzien waarin dit moet afgehandeld worden (reparatie of vervanging)?
Na contact met de winkelier vroegen ze nog wat extra uitleg waarna ze enkele papieren doormailden. Ik moest dan dit product in zijn geheel samen met deze papieren terugsturen naar de dienst na verkoop van de invoerder. Wat ik dan ook gedaan heb.
Maar ik heb hierbij nog enkele vraajes:
- kan ik de verzendingskosten om dit terug te sturen terug eisen van de winkelier of invoerder? (dit was iets van 8 euro)
- Mogen ze dit product herstellen of moeten ze een nieuw exemplaar geven?
- is er een (wettelijke) termijn voorzien waarin dit moet afgehandeld worden (reparatie of vervanging)?