Perfect werkend product niet goed

Galaxy232
Topic Starter

Perfect werkend product niet goed

#1 , 02 mar 2015 14:46

Hallo,

Recent verkocht ik een smartwatch via een tweedehands website (reden van verkoop: ik had een nieuwer model gekregen)

Na de gebruikelijk kandidaat kopers uit Engeland en Frankrijk met paypalconstructies gefilterd te hebben, had ik contact met een koper uit een andere provincie.

Wat heen en weer gemail over de prijs en uiteindelijk overeengekomen.
Koper vraagt in zijn mail of de horloge nog volledig werkt. Wat ik bevestig en zeg dat ze ter plaatste uitgebreid kan getest worden.

Koper komt horloge ophalen.
Ik zeg hem nog: test maar als je wil en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Dit was niet nodig, hij zou er wel uitgeraken en had nu geen tijd.

6 dagen erna contacteerde hij me om te zeggen dat er niets werkt.

Ik natuurlijk verbaasd en begon me al schuldig te voelen. Ik vraag zijn nummer en bel hem.
Ik probeer hem door de eerste installatie te praten en al snel is het duidelijk dat hij gewoon geen compatibel toestel heeft.

De Smartwatch is namelijk van Samsung en werkt alleen met bepaalde Samsungmodellen. (in mijn advertentie stond een link naar de officiële pagina van het product en een link naar de handleiding.

Aangezien de koper een gsm heeft van een ander merk en zelfs een ander besturingssysteem is er geen koppeling tussen beide toestellen mogelijk.

Hij verwacht nu dat ik zijn geld teruggeef.

Als dit gebeurd enkele uren of de dag na aankoop zou ik er nog over twijfelen, maar ik weet niet wat hij er die 6 dagen mee uitgespookt heeft.

Ik denk toch dat ik in mijn recht sta om dit te weigeren?

Als ik tweedehands een autoradio van BMW koop, moet ik toch ook niet achteraf afkomen dat deze niet in mijn Mercedes past?

Ik dank U voor Uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 02 mar 2015 14:48

uiteraard niet.

de koper moet het maar verder verkopen op een tweedehandssite.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2015 14:57

Als u geen professionele handelaar bent hebt u geen enkele verplichting meer tot uw koper.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”