Windturbine wiek afgebroken en schade aan auto buur

Zamuilla
Topic Starter

Windturbine wiek afgebroken en schade aan auto buur

#1 , 29 jan 2015 11:18

Beste

Ben ik verzekerd wanneer de wiek van een kleine windturbine afbreekt en op de auto/huis terechtkomt van mijn buren? De
kleine windturbine staat op mijn perceel en heeft een stedenbouwkundige vergunning en is gekeurd door de juiste keuringsinstanties.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 29 jan 2015 11:32

Dat zal afhangen van wat er in jouw polis woningverzekering staat. Lees de algemene voorwaarden door waar de verzekerde schades en/of uitsluitingen in staan. Dat verschilt van verzekering tot verzekering dus hier kan geen algemeen antwoord gegeven worden. Welke verzekeringsmaatschappij? Heb je een aparte verzekering voor die windmolen afgesloten?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2015 13:23

Wordt zo'n kleine windmolen als onroerend goed bekeken? Valt dit niet onder de familiale verzekering?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

k.b.

#4 , 10 feb 2015 14:37

De wiek afbreekt ?

Constructiefout ?

Ik zou mij toch eens deftig informeren ... stel je maar eens voor dat het geheel op het hoofd van een voorbijganger was gekomen ...

k.b.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 10 feb 2015 14:58

Beste

U bent aansprakelijk voor schade door zaken die u onder uw bewaring heeft en die gebreken vertonen. U zal als eigenaar van de turbine, dus aansprakelijk zijn voor schade die een afgebroken wiek veroorzaakt.

U kan echter op uw beurt de fabrikant/installateur aanspreken als er sprake is van een constructie- of montagefout, maar het slachtoffer kan zich zonder enig probleem in eerste instantie tot u richten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Gebrekkige Producten”