Hallo Forum.
Graag had ik van jullie gehoord wat mijn opties zijn, dit is mijn situatie: Motorfiets gekocht 02/2012. Vrij snel was het duidelijk dat ik te maken had met een lemon, ttz, schakelaartjes werkten niet, verstelbare ruit gaf er de brui aan, opbergvakjes sloten niet, etc. Vrij vaak met de dealer gemailed om die dingen op te lossen steeds kon ik na een tijdje bij hen terecht voor een software update of ditje/datje waarna het probleem na enige tijd terug kwam.
Vrijuit de grootste fout aan het voertuig was het roesten van het motorblok, vastgesteld begin 2014 en ondertussen wel onder garantie vervangen eind 2014. Kan ik niks over zeggen, correct behandeld. Echter, na deze laatste operatie is er inmiddels terug een probleem opgedoken, de transmissie wil wel eens slippen in de 5de versnelling, dat deed ie meteen na de ingreep vervangen motorblok. Niet enkel bederft dit de rijervaring, het is ronduit gevaarlijk bij het inhalen wat ik bij het eerste maal voorvallen meteen kon ondervinden en ternauwernood een vangrail heb kunnen ontwijken.
We gaan binnen enkele dagen jaar 3 van de leasing in en ik ben het onderhand wel zat met dit ding, er zit nog een 2 jaar leasing op maar ondertussen heeft het voertuig alles samen reeds 3 maand van z'n leven gesleten op de werkvloer van de dealer. Ik wil er gewoon van af maar kan het ding onmogelijk op een eerlijke manier aan iemand verkopen, wie zou zoiets willen? Als ik alle gebreken moet opsommen dan krijg ik er begot de prijs niet voor die de afkoop contract moet dekken.
Ik hoef werkelijk geen zoveelste herstelling of update, de motor is niet betrouwbaar waardoor ik al wel meerdere keren niet bij een klant ben geraakt.
Wat zijn mijn opties, kan ik een verbreking vragen, een soort van andere tegemoetkoming?
Bedankt.