#13 , 13 jan 2015 11:31
“Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :...4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de reclame en de etikettering...§ 3. Gebrek aan overeenstemming wordt geacht niet te bestaan in de zin van dit artikel als, op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst, de consument het gebrek kende of redelijkerwijs daarvan op de hoogte moest zijn...”(Burgerlijk Wetboek).
‘de vaststelling dat voorvenster water doorlaat ‘
Mijns inziens moet de consument op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst dit gebrek niet vastgesteld hebben en mag het evenmin noodzakelijk zijn zich daarbij door een technicus te laten bijstaan. Hij mocht redelijkerwijze verwachten dat dit gebrek er niet was. Het gebrek is in dat geval ‘verborgen’.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/