Serienummer op toestel is van belang, een verpakking heeft geen serienummer."Als ik die serienummer (van het doosje) opzoek komt er zelfs op dat het toestel als gestolen geseind staat."
Er staat aan de onderkant van het doosje een serie- en IMEI-nummer enz. (bij alle apple producten is dit bij mijn weten het geval), dat nummer komt niet overeen met het serienummer van mijn toestel. Mijn iPhone werd niet als gestolen opgegeven, anders zou ik dat ontdekt hebben wanneer ik het serienummer enz doorgaf via telefoon aan de apple support. Het overeenkomstig apparaat met het doosje, dat is wel gestolen. Volgens mij heeft de verkoper dat gestolen toestel dan toch gehad? Want hij heeft mijn toestel in de verpakking van dat ander (als gestolen opgegeven) toestel geplaatst en vervolgens aan mij verkocht.Serienummer op toestel is van belang, een verpakking heeft geen serienummer.
Er is nog fabrieksgarantie tot eind deze maand. Bij verkoop tussen particulieren wordt deze garantie dan toch overgedragen?Als de verkoper een particulier is, dan heb je sowieso geen garantie.
Nu zou hij het toestel willen terugnemen aan €350, ik had €395 betaald dus houdt hij een deel en kan het gewoon terug voor 395 aan een ander proberen te verkopen en hopen dat die persoon wel in zijn val trapt. Want tegen dan is de garantie verlopen en kan het toestel niet meer opgestuurd worden ter reparatie.. Die persoon zal nooit weten dat er eerder geknoeid werd en onderdelen verwisseld waren.Verkoper aangetekend in gebreke stellen vanwege bedrieglijke verkoop.
Hoezo, waarom ? De TS heeft de kans gehad het toestel ter plaatse uit te proberen. Dat hij dat niet grondig heeft gedaan is zijn eigen keuze geweest. Je kan de verkoper daar niet verantwoordelijk voor stellen. Hetzelfde geldt voor de accessoires. Wat maakt het uit dat dat niet de originele zijn ? En het zou niet de eerste keer zijn dat hersteldiensten er zich makkelijk vanaf proberen te maken.Verkoper aangetekend in gebreke stellen vanwege bedrieglijke verkoop.
De wettelijke garantie is enkel van toepassing op de verkoop van nieuwe of tweedehands goederen door een professionele verkoper aan een consument.
Als de verkoper een particulier is, dan heb je sowieso geen garantie.
Er is nog fabrieksgarantie tot eind deze maand. Bij verkoop tussen particulieren wordt deze garantie dan toch overgedragen?
Ik heb het toestel inderdaad eventjes getest... En in eerste instantie was het oké, eventjes door het menu gegaan enz.. Je kan toch niet elke functie apart testen? Om op dit probleem te stoten moest ik dan een foto trekken met flits, zonder flits, filmpjes opnemen, opnieuw afspelen om te kijken of er wel geluid mee wordt opgenomen? Oké dit had ik verder kunnen testen maar ik ging ervan uit dat alles perfect werkte (zeker omdat de verkoper eerder in de advertentie en daarna via bericht nog had bevestigd dat er geen gebreken waren en het toestel in nieuwstaat verkeerde).Hoezo, waarom ? De TS heeft de kans gehad het toestel ter plaatse uit te proberen. Dat hij dat niet grondig heeft gedaan is zijn eigen keuze geweest. Je kan de verkoper daar niet verantwoordelijk voor stellen. Hetzelfde geldt voor de accessoires. Wat maakt het uit dat dat niet de originele zijn ? En het zou niet de eerste keer zijn dat hersteldiensten er zich makkelijk vanaf proberen te maken.Verkoper aangetekend in gebreke stellen vanwege bedrieglijke verkoop.
Mocht ik de verkoper zijn geweest, dan had hij ook kunnen fluiten naar de teruggave van zijn geld.
De wettelijke garantie is enkel van toepassing op de verkoop van nieuwe of tweedehands goederen door een professionele verkoper aan een consument.
Als de verkoper een particulier is, dan heb je sowieso geen garantie.
Er is nog fabrieksgarantie tot eind deze maand. Bij verkoop tussen particulieren wordt deze garantie dan toch overgedragen?
een wettelijke van 2 jaar kunt u genieten van de resterende wettelijke garantie bij de oorspronkelijke verkoper indien de particulier/wederverkoper u bijvoorbeeld de factuur van de oorspronkelijke aankoop overhandigt.
Anders heb je geen recht op garantie.
Ik belde naar de apple support, zij gaven me de optie ofwel het toestel binnenbrengen bij een premium reseller (easy-m, switch,...) in België, hiervoor had ik een factuur nodig als bewijs het daar gekocht te hebben (wat ik niet heb). Ofwel om het op te sturen naar een officieel reparatiecentrum van Apple care (enkel in Nederland) en in dit geval was er nog wel degelijk garantie obv het serienummer, hiervoor is geen factuur nodig als bewijs.
een wettelijke van 2 jaar kunt u genieten van de resterende wettelijke garantie bij de oorspronkelijke verkoper indien de particulier/wederverkoper u bijvoorbeeld de factuur van de oorspronkelijke aankoop overhandigt.
Anders heb je geen recht op garantie.
Dat had je inderdaad kunnen testen. Het is geen verborgen gebrek. Het gaat tenslotte om een tweedehands toestel. Je weet dat er iets mis kan mee zijn. Dat nalaten is je eigen verantwoordelijkheid.Ik heb het toestel inderdaad eventjes getest... En in eerste instantie was het oké, eventjes door het menu gegaan enz.. Je kan toch niet elke functie apart testen? Om op dit probleem te stoten moest ik dan een foto trekken met flits, zonder flits, filmpjes opnemen, opnieuw afspelen om te kijken of er wel geluid mee wordt opgenomen? Oké dit had ik verder kunnen testen maar ik ging ervan uit dat alles perfect werkte (zeker omdat de verkoper eerder in de advertentie en daarna via bericht nog had bevestigd dat er geen gebreken waren en het toestel in nieuwstaat verkeerde).
Het valt nog te bezien of dat ook zo is. Hersteldiensten maken zich er soms makkelijk vanaf. Het kan goed zijn dat de TS hier inderdaad niet van op de hoogte was. Verder wordt het verwarrend wat de garantie betreft. "Eind deze maand (december) loopt de garantie af, dus eigenlijk is het toestel onderussen bijna 2 jaar oud ? Apple Care, dus 3 jaar garantie ?En trouwens voorgaande (wat ik dus had kunnen testen) gaf slechts aanleiding tot het andere probleem (dat er geknoeid is met onderdelen). Dus jij zou een toestel verkopen waarvan je weet dat er andere onderdelen inzitten (gerepareerd door niet-erkende derde partij), zonder dat te melden aan de koper? Kan moeilijk terplaatse het toestel openen? Als leek ken je toch niet het verschil tussen welke onderdelen vervangen zouden zijn en welke niet. De controle is gebeurd door Apple zelf (Apple Care).
Ja dat is nog iets waar de verkoper over gelogen heeft, hij zei me dat het toestel 1 jaar oud was (heb het bericht nog). Terwijl normaal de garantie dan tot december 2015 (2 jaar) zou moeten lopen. Het is dan volgens u geen verborgen gebrek aangezien ik het kon testen, wat valt dan wel onder een verborgen gebrek? En als een verkoper bepaalde informatie achterhoudt onder wat valt dat volgens u? Als ik wist dat er eerder aan geknoeid werd dan had ik het toch nooit gekocht?Het valt nog te bezien of dat ook zo is. Hersteldiensten maken zich er soms makkelijk vanaf. Het kan goed zijn dat de TS hier inderdaad niet van op de hoogte was. Verder wordt het verwarrend wat de garantie betreft. "Eind deze maand (december) loopt de garantie af, dus eigenlijk is het toestel onderussen bijna 2 jaar oud ? Apple Care, dus 3 jaar garantie ?En trouwens voorgaande (wat ik dus had kunnen testen) gaf slechts aanleiding tot het andere probleem (dat er geknoeid is met onderdelen). Dus jij zou een toestel verkopen waarvan je weet dat er andere onderdelen inzitten (gerepareerd door niet-erkende derde partij), zonder dat te melden aan de koper? Kan moeilijk terplaatse het toestel openen? Als leek ken je toch niet het verschil tussen welke onderdelen vervangen zouden zijn en welke niet. De controle is gebeurd door Apple zelf (Apple Care).