Gebrekkige draaideurautomaat
Geplaatst: 12 aug 2014 11:22
Off topic even een situatieschets in voorgeschiedenis. In 2000 kochten wij onze (oude) woning alwaar we in de loop der jaren stukje bij beetje in verbouwd hebben/hadden. In 1997 kregen we een dochter waarbij ergens in 2003 bleek dat ze lijdt aan een progressieve spierziekte en mentale retardatie.Daar bestaat tot op de dag van vandaag geen geneesmiddel voor en men kan enkel, in de mate van het mogelijke, aan symptoombestrijding proberen te doen. In 2011 kregen we de goede raad van de artsen professoren om, toekomstgericht, onze woning volledig aan te passen naar een rolstoelgebruiker omdat onze dochter blijkbaar het hardst getroffen worden aan de spieren in haar benen en handen. Vandaag kan ze amper een kilometer stappen en heeft ze beperkte kracht in haar handen. Een flinke financiële klap aangezien we naar de bank moesten om dit te financieren. Zoals het met elke verbouwing gaat, weet je waar je begint maar niet waar het ophoudt. We zijn toen dus echt diep moeten gaan toch, we missen geen enkele betaling. ( ongeveer 1200€/maand ) . Ik had vroeger een goed betaalde job maar zat ondertussen thuis met een op het eerste zicht serieuze burn-out leek maar achteraf een bipolaire stoornis bleek te zijn. Ondertussen werd ik in 2008 invalide verklaard en moet het doen met ... 1279€ per maand. Gelukkig is mijn vrouw onderwijzeres en krijgen we verhoogd kindergeld anders zouden we het niet redden.
Terzake : Bij de verbouwingen hebben we automatische schuifdeuren laten plaatsen dewelke we uit eigen zak betaalden. De buitendeur (zwaaideur) werd eveneens geautomatiseerd geplaatst. Hiervoor kregen we subsidie van het VAPH. Met de buitendeur begon al vrij vlug de ellende. Het was altijd wel iets. Dan stond ze te zoemen, dan stond ze weer te laag afgeregeld,... . De aannemer verving al de transformator en de motor en is hier al heel dikwijls geweest zonder dat hij ook maar een cent factureerde. Wat dat betreft kan ik hem dus niets verwijten. Drie à vier maanden geleden ging het goed mis met betreffende deur. Ze deed het helemaal niet meer. Technieker diverse keren hier geweest om te proberen herstellen. Ze doet het dan weer even om na enkele dagen weer dienst te weigeren of met schokken open en dichtte gaan. Nogmaals werd me niks gefactureerd. Teneinde raad overlegde ik na pakweg 6 weken met de aannemer en zei hem dat hij hier geen cent aan verdiende, dat ik het toch wel beu was en graag zou zien dat de automatische deuropener best vervangen zou worden. Hij vertelde me dat 'iemand' van zijn leverancier ergens half juli zou gaan langskomen om de zaak te bekijken. Hij zou me even contacteren om een precieze datum af te spreken. Daarna nog eens een technieker langs geweest ( in zijn verlof nog wel ). De automaat deed het weer een dag en het was weer gedaan. Ik weet het, technisch gezien, heel raar maar we zitten toch maar met de gebakken peren. Zulke automaat kost al vlug rond de 2400€ excl. BTW en is dus, gezien ons inkomen een erg pijnlijke zaak om zomaar een nieuwe te laten plaatsen.
Daarstraks zette ik de deur weer onder spanning en ja hoor ... ze doet het weer. Welliswaar piepend en krakend in de automaat.
Nu ben ik het wel echt hartsgrondig beu doch heb niet veel zin om de aannemer alweer maar eens te bellen. Heb de indruk dat hij (of de fabrikant hem) me aan het lijntje aan het houden zijn. Mocht de fabrikant vandaag ter plaatse komen, gaat hij uiteraard zeggen dat er niets scheelt. Morgen of overmorgen kan het weer een ander verhaal zijn. Zucht.
Mijn vraag is : wat moet ik daar nu mee? Is er, juridisch gezien, een manier om eisen te gaan stellen? De technieker terzake heeft immers duidelijk gezien dat er iets grondig mis is maar of die zijn baas gaat tegenspreken durf ik te betwijfelen. Jobs zijn vandaag de dag immers ontzettende duur en zo goed ken ik de aannemer nu ook weer niet. Ik weet dat het niet slim zou zijn, maar overweeg om hem een nieuwe automaat te laten plaatsen en er gewoon voor te betalen met de hoop dat ik dat geld achteraf mss kan recupereren. Indertijd kreeg ik bij de subsidieaanvraag een herstellingsbudget toegewezen van 499€ maar dan zou ik nog een aanzienlijke som moeten gaan bijbetalen. Een advocaat erbij halen, lijkt me er een beetje over en heb zo'n vermoeden dat me dat duurder zou uitkomen dan de waarde van de automaat. Tjonge toch.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Terzake : Bij de verbouwingen hebben we automatische schuifdeuren laten plaatsen dewelke we uit eigen zak betaalden. De buitendeur (zwaaideur) werd eveneens geautomatiseerd geplaatst. Hiervoor kregen we subsidie van het VAPH. Met de buitendeur begon al vrij vlug de ellende. Het was altijd wel iets. Dan stond ze te zoemen, dan stond ze weer te laag afgeregeld,... . De aannemer verving al de transformator en de motor en is hier al heel dikwijls geweest zonder dat hij ook maar een cent factureerde. Wat dat betreft kan ik hem dus niets verwijten. Drie à vier maanden geleden ging het goed mis met betreffende deur. Ze deed het helemaal niet meer. Technieker diverse keren hier geweest om te proberen herstellen. Ze doet het dan weer even om na enkele dagen weer dienst te weigeren of met schokken open en dichtte gaan. Nogmaals werd me niks gefactureerd. Teneinde raad overlegde ik na pakweg 6 weken met de aannemer en zei hem dat hij hier geen cent aan verdiende, dat ik het toch wel beu was en graag zou zien dat de automatische deuropener best vervangen zou worden. Hij vertelde me dat 'iemand' van zijn leverancier ergens half juli zou gaan langskomen om de zaak te bekijken. Hij zou me even contacteren om een precieze datum af te spreken. Daarna nog eens een technieker langs geweest ( in zijn verlof nog wel ). De automaat deed het weer een dag en het was weer gedaan. Ik weet het, technisch gezien, heel raar maar we zitten toch maar met de gebakken peren. Zulke automaat kost al vlug rond de 2400€ excl. BTW en is dus, gezien ons inkomen een erg pijnlijke zaak om zomaar een nieuwe te laten plaatsen.
Daarstraks zette ik de deur weer onder spanning en ja hoor ... ze doet het weer. Welliswaar piepend en krakend in de automaat.
Nu ben ik het wel echt hartsgrondig beu doch heb niet veel zin om de aannemer alweer maar eens te bellen. Heb de indruk dat hij (of de fabrikant hem) me aan het lijntje aan het houden zijn. Mocht de fabrikant vandaag ter plaatse komen, gaat hij uiteraard zeggen dat er niets scheelt. Morgen of overmorgen kan het weer een ander verhaal zijn. Zucht.
Mijn vraag is : wat moet ik daar nu mee? Is er, juridisch gezien, een manier om eisen te gaan stellen? De technieker terzake heeft immers duidelijk gezien dat er iets grondig mis is maar of die zijn baas gaat tegenspreken durf ik te betwijfelen. Jobs zijn vandaag de dag immers ontzettende duur en zo goed ken ik de aannemer nu ook weer niet. Ik weet dat het niet slim zou zijn, maar overweeg om hem een nieuwe automaat te laten plaatsen en er gewoon voor te betalen met de hoop dat ik dat geld achteraf mss kan recupereren. Indertijd kreeg ik bij de subsidieaanvraag een herstellingsbudget toegewezen van 499€ maar dan zou ik nog een aanzienlijke som moeten gaan bijbetalen. Een advocaat erbij halen, lijkt me er een beetje over en heb zo'n vermoeden dat me dat duurder zou uitkomen dan de waarde van de automaat. Tjonge toch.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.