HI,
ik hoop dat ik juist ben.
We hebben een probleem met de diepvriezer,en hebben hem in de winkel hem mondelings daarvan kennis gegeven,dat hij moest komen kijken,toestel is in garantie.
Er is van die winkel niemand langsgekomen,en nu heb ik hem per mail nog eens aangeschreven,en hem een redelijke termijn gegeven,om het defect te komen bekijken,en eventueel de fabriek of hun aangestelde te laten komen om het te herstellen,of als hij mag en kan,mag hij dit ook doen.
Ik weet,als hij zich daarvan niks aantrekt,dat u hem daarvoor moet in gebreke stellen,om verdere actie's te kunnen nemen.
Maar kan ik via e-mail deze winkel in gebreken stellen,of moet dit nog altijd zowel per gewoon schrijven en aangetekend?
Onlangs heb ik wel gelezen,dat een mail ook een wettig document is voor op de rechtbank,maar weet eigenlijk niet,of ik mail kan gebruiken voor een ingebrekestelling?
Wat zouden jullie aannemen voor redelijke termijn? 10 werkdagen?
Wat ik begrijp,dat als je een ingebrekestelling stuurt,je de winkelier alsnog een laatste poging moet geven.
Zou het hier handig kunnen zijn,de importeur van dit merk te benaderen,of moet alles via de winkel gaan?
Want ik zou liever verder werken met de fabriek indien de winkel blijft moeilijk doen,dan een advocaat er aan te zetten,want dan kan het wel een diepvriezer worden van bladgoud ipv gewoon beschermend metaal.