Pagina 1 van 1

slechte kwaliteit geleverd door producent

Geplaatst: 14 apr 2014 17:39
door blabla84
Een tijd geleden kocht ik bij een verdeler van een Nederlandse producent van transformatoren een redelijk aantal van hun producten. Deze transformatoren werden allen bij mijn klanten geplaatst, en uiteindelijk blijken mijn klanten allemaal een kwaliteitsprobleem op te merken.

Na een wekenlange discutie via email stemde de fabrikant uiteindelijk toe om de producten terug te sturen, en zouden ze deze terugbetalen. Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en heeft de fabrikant nog steeds niets van zich laten horen. Ik heb vandaag de 2de email gestuurd ter herinnering.

Het gaat over een totaal bedrag (aankoopprijs) van ongeveer 1000 euro. Aangezien ik hiervoor zeer hard heb moeten werken, en tot nu toe al het materiaal op eigen kosten bij de klanten ben gaan vervangen door een ander merk heb ik hier wel een aanzienlijke schade opgelopen, zowel financieel als qua onbetaalde werkuren.

Is het verstandig om via een advocaat de betreffende firma te dagvaarden? Hoe pak ik dit precies aan? Zou ik de firma een laatste maal op de hoogte brengen dat ik hun zal dagvaarden indien ze hun woord niet nakomen?

Alvast bedankt :)

Re: slechte kwaliteit geleverd door producent

Geplaatst: 15 apr 2014 03:56
door Sirkii
In b2b (business to business) gelden de consumentenwaarborgbepalingen niet. Waarborg is zoals contractueel overeengekomen. Je kan dus enkel rekenen op goodwill van de leverancier (die misschien een geste doet om je niet als professionele afnemer te verliezen)