Velgen beschadig bij bandenwissel: wat nu?

Sw@tLorD
Topic Starter

Velgen beschadig bij bandenwissel: wat nu?

#1 , 07 apr 2014 15:38

Vorige week heb ik tijdens het groot onderhoud (68k) ook ineens mijn zomervelgen laten voorzien van nieuwe banden. Alles is keurig uitgevoerd. Vier dagen later wil ik de auto gebruiken en mijn oog valt op de velgen. Deze staan vol krassen! Het zijn 17" alu velgen van Citroen en gewoon vernield!

De garage erkent de fout wel, en wilt de velgen overspuiten, maar ik heb schrik dat de kwaliteit en sterkte van de lak de originele structuur niet kan evenaren.

Mijn vertrouwen is zoek en ik wou even vragen of ik in zo'n situatie wel nieuwe velgen mag eisen?

Balen :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 07 apr 2014 15:54

Schade zoals op bovenstaande afbeeldingen kan perfect worden hersteld.
Nieuwe velgen eisen? U kan steeds proberen maar ga er niet van uit, kostprijs van een velg te laten herstellen is rond de 50€ per velg. Velgen zien er nadien uit als nagelnieuw.
Bandencentrale geeft fout toe en wil de schade herstellen. U wil nieuwe velgen voor deze oppervlakkige schade? Nieuwe velgen kosten 600 euro? Schade aan uw velgen rond de 200€
Ik denk niet dat men zal ingaan op uw eis. Het zijn maar wat oppervlakkige krasjes, meer niet.

BW123

#3 , 16 jul 2014 08:50

Wees blij dat ze nog willen betalen als je de schade maar na 4 dagen gezien en gemeld hebt. Hiervoor nieuwe velgen eisen is belachelijk...

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”