4K tv aangekocht bij Vandenborre, ondersteunt 4K niet!

Michael9999
Topic Starter

4K tv aangekocht bij Vandenborre, ondersteunt 4K niet!

#1 , 21 feb 2014 20:10

Hallo iedereen,
Wou eens vragen of er iemand ervaring heeft met gelijksoortige problemen.
Heb een Samsung tv met 4K-resolutie gekocht vorig jaar in november samen met een Samsung Galaxy note 3 ( was de enigste apparaat toen die in 4K-resolutie video's kon opnemen). Wou eens uitproberen. Heb een video met note 3 opgenomen en wou afspelen op de 4K tv en de tv schrijft dat hij die resolutie niet ondersteunt. Heb met de verkoper ( die mij de tv en note 3 heeft verkocht ) bij Vandenborre daarover gesproken. Die zegt dat die tv dat wel moest afspelen , maar dat ik toch best naar consumentendienst Vandenborre moest bellen. Heb ik gedaan. Een technieker kwam langs, heeft geconcludeerd dat inderdaad de tv 4k- resolutie niet ondersteund. Na een week kwam nog een technieker, heeft ook hetzelfde geconcludeerd. Daarna terug contact opgenomen met consumentendienst Vandenborre en die zeggen: Vandenborre heeft ermee nieks te maken en dat ik zelf contact met Samsung moest opnemen en het met ze regelen. Ik ben niet echt akkoord met deze antwoord maar ze blijven zeggen Vandenborre heeft ermee nieks te maken en kunnen het niet oplossen.
Heeft iemand al zoiets meegemaakt??

Michael

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2014 20:47

Uw contact is de handelaar die u het product heeft geleverd niet de fabrikant.
De wet is daar duidelijk in
Als het product minder dan twee maanden aangekocht is dient de handelaar het gewoon terug binnen te nemen gezien het niet voldoet.
Zij dienen met de fabrikant contact op te nemen niet u.
Druk de nodige teksten af - en neem deze mee.
scenario 1 -- ter plaatse gaan met toestel ... een verkoper aanspreken... direct zijn naam vragen en opschrijven.
discussie -- de nodige documenten eens tonen... of voorlezen ..ofwel haalt de verkoper de baas erbij ofwel vraagt u dat.. zeer vriendelijk deze persoon ook zijn naam vragen en opschrijven.
discussie - weer de documenten tonen...
meestal beginnen ze dan nattigheid te voelen en komt de vraag waarom u de namen hebt gevraagd... dan antwoord u nog steeds heel vriendelijk wel dat is om de aangetekende brieven te kunnen sturen waarin ik u mee hoofdelijk aansprakelijk stel voor het niet naleven van de wet.
Deze brief gaat ook naar het hoofdhuis en de diest FOD economische zaken en de ombudsdienst consumentenzaken, testaankoop

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5948,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5948,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft tot hier toe steeds gewerkt bij ons en ondertussen ook bij een aantal lezers van het JF

roharro

#3 , 21 feb 2014 20:53

Wat staat er in de documentatie van de tv?
Ligt de oorzaak niet bij de Samsung Galaxy note 3?
Enkel indien uit de documentatie van de tv blijkt dat hij de nieuwe standard "in full" moet aan kunnen heb je een poot om op te staan.
Je hebt immers geen bewijs dat je dergelijke tv wilde aankopen.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

aceke

#4 , 21 feb 2014 21:46

Welk type van tv heb je, hoe heb je de 4k willen afspelen?

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Michael9999
Topic Starter

#5 , 21 feb 2014 23:00

Dank u wel voor de reacties. Ik zal de teksten afdrukken en maandag nog eens met de verkoper praten. Mss zal de verkoper als hij die wetgeving ziet iets harder zijn best doen.
Wat de documentatie betreft, er staat duidelijk in dat de tv 4K ondersteunt. Ook op de website van Vandenborre staat dat en in de winkel bij de productbeschrijving!
Type tv is ue55f9000sl. Je neemt de 4k video op met note 3 en via all share of hdmi cabel of gewoon via kopieren naar externe harddisk. Nieks lukt. Op de tv komt een bericht: resolutie niet ondersteunt. Ik voel me echt in het zak gezet. Ze willen zelfs niet praten. En zijn brutaal omdat wij aandringen.

WP002

#6 , 22 feb 2014 09:54

Zorgt u eerst dat u eens een 4K-filmpje probeert af te spelen dat niet opgenomen is door uw Samsung Galaxy Note 3 (op internet zijn er demofilmpjes genoeg te vinden), dan weet u alvast of het aan de TV ligt of aan het filmpje in kwestie (misschien staat er bij opname op uw Note 3 de één of andere instelling verkeerd). Mocht het niet werken dan hebt u volgens mij een punt om naar de rechtbank te stappen, want dan voldoet het toestel niet aan een essentieel beloofde specificatie, wat een reden is om de koop te laten ontbinden. Op zo'n moment is lidmaatschap van Test-Aankoop wel een handig gegeven...

Michael9999
Topic Starter

#7 , 22 feb 2014 17:49

Ik heb geprobeerd om een 4k filmpje af te spelen via youtube. Lukt ook niet. Samsung schreef naar mij een email onlangs waarin stond: 4k televisies van Samsung zullen pas 4k kunnen afspelen begin volgende jaar, pas dan gaat een software update die 4k ondersteunt. Deze jaar, ergens in juni-juli, gaat een evolution kit komen met de welke je door middel van full hd video up to scalen, 4k kunt afspele. Maar dat is geen echte 4k, de beeldkwaliteit is niet zo goed. Het is gewoon een oplossing van Samsung om tijd te rekken tot volgende jaar. Maar het probleem is wel dat het rond 400 euro gaat kosten en pas over 4 maanden gaat komen...

Franciscus

#8 , 22 feb 2014 19:16

Dus ook nog bedrieglijke reclame

Michael9999
Topic Starter

#9 , 22 feb 2014 20:23

Idd. Klopt nieks van wat ze zeggen. En de verkopers kennen er ook niet veel van.

aceke

#10 , 23 feb 2014 00:21

F9 serie ondersteund wel 4k maar dan via hdmi kabel en een 4k film van een note is geen echte 4 k he

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Michael9999
Topic Starter

#11 , 23 feb 2014 01:23

Ja, maar enkel via hdmi 2. Die komen pas uit het vroegst in 2de semester 2014. Over 4k bij de note weet ik niet veel. Bij de aankoop hebben we bij de verkoper geinformeerd en die heeft zijn uitleg gedaan. Volgens zijn uitleg moet het allemaal in orde zijn maar tijdens ons laatste gesprek heeft hij ook gezegd dat je die 4k video nu nog niet kunt afspelen. Alleen via die evolution kit.

roharro

#12 , 23 feb 2014 13:40

Ja, maar enkel via hdmi 2. Die komen pas uit het vroegst in 2de semester 2014. Over 4k bij de note weet ik niet veel. Bij de aankoop hebben we bij de verkoper geinformeerd en die heeft zijn uitleg gedaan. Volgens zijn uitleg moet het allemaal in orde zijn maar tijdens ons laatste gesprek heeft hij ook gezegd dat je die 4k video nu nog niet kunt afspelen. Alleen via die evolution kit.
Wat mondeling werd gezegd is niet te bewijzen vrees ik.
U moet zich dus baseren op de technische infromatie van de producent, zoals die beschikbaar was op ogenblik van aankoop.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Michael9999
Topic Starter

#13 , 23 feb 2014 18:41

Ja, mondeling is geen bewijs. Maar de 2 techniekers die bij ons zijn geweest en die als besluit beiden hebben opgeschreven op hun fiche dat die tv idd geen 4K ondersteund, is hopelijk toch wel serieus bewijs mocht het zover komen dat ik naar de rechtbank moet. Ik heb ook een kopie van hun fiche gekregen...

Gebruiker21

#14 , 16 mei 2014 11:51

Kan dit helpen? http://www.avsforum.com/t/1525634/i-jus ... nt-play-4k" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar spreekt men over HEVC ondersteuning. Er is een verschil tussen "geen 4K ondersteunen" en "een veel gebruikt formaat voor 4K content niet ondersteunen". Als de topic starter naar de rechtbank gaat, denk ik dat hij zich toch best goed informeert. Ik kan me voorstellen dat die TV bijvoorbeeld wel 4K content ondersteunt, zolang het niet in het HEVC formaat gecodeerd is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#15 , 16 mei 2014 12:09

Als je nu een 4k TV koopt, koop je die specifiek voor die 4K functie anders koop je nog geen dergelijk model.

Televisies verkopen die 4K moeten ondersteunen, terwijl de software nog niet klaar is om die media af te spelen, lijkt me boerenbedrog.
Zeker als je weet hoeveel een 4k TV kost. ->rechtbank zonder veel commentaar.
Een keten als Vandenborre moet niet afkomen dat ze dit niet weten.
Laatst gewijzigd door giserke op 16 mei 2014 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Gebrekkige Producten”