Betwisting Factuur Autogarage

Stoffie271080
Topic Starter
Berichten: 1

Betwisting Factuur Autogarage

#1 , 31 jan 2014 01:15

Beste forumleden,

Ik weet niet of ik dit in het juiste subforum post. Mocht dit niet het geval zijn, gelieve dit topic te verplaatsen.

Ik probeer even mijn verhaal te doen en hoop wat duidelijkheid te krijgen in verband met mijn opties.

In februari 2013 ben ik in panne gevallen met mijn auto.
Volgens mijn garagist was mijn turbo kapot. Hij ging (om de kosten te drukken) geen nieuwe insteken, maar een gereviseerde occasie-turbo. Ik ging hiermee akkoord aangezien het zo al een kostelijke grap ging zijn. En zijn werkuren mochten in het zwart.
De duur van deze herstelling heeft eigenlijk abnormaal lang geduurd (+- 4 weken) en ik heb bijna moeten smeken om mijn wagen rijklaar terug te krijgen.
Toen ik die terugkreeg kreeg ik een rekening van ongeveer 1000€ + ook nog 400 € in het zwart.
Die 400€ heb ik meteen betaald, de factuur kreeg ik pas later.

De wagen was echter totaal niet in orde. Ik heb over een periode van +- 2 maanden waarschijnlijk 10 keer gaan klagen bij mijn garagehouder, maar die ontkende eerst het probleem (hij beweerde meermaals dat hij geen opmerkelijk rijgedrag van mijn wagen opmerkte, terwijl ik amper nog een helling op raakte). Tot hij mij uiteindelijk(waarschijnlijk om van mij af te zijn) doorstuurde naar de garage waar hij die turbo aangekocht heeft, deze garage is gespecialiseerd in turbo-problemen.

Tot dan heb ik de factuur ook niet betaald, want ik wou geen factuur betalen voor een wagen die mijn inziens niet goed hersteld was.

Toen ik bij die turbo-specialist kwam, beweerden die mensen dat deze turbo helemaal niet van hen kwam. En dat het waarschijnlijk een oude turbo was van een andere wagen die mijn garagehouder in mijn auto had gestoken. Hierdoor hadden ook mijn catalysator en mijn motor schade opgelopen. Ik heb dit allemaal laten herstellen bij die specialist en zij hebben dit doorgefactureerd aan mijn garagist.

Toen de wagen hersteld was en weer normaal reed (hij rijdt echter nooit meer als voorheen) besloot ik om een herinnering af te wachten van de factuur.

De maanden verstreken en ik hoorde er niet meer van.
Ik ging er dan eigenlijk al een beetje van uit dat mijn garagist deze factuur liet vallen om slechte reclame te vermijden, hij was het tenslotte die niet eerlijk geweest was bij de herstelling. En ik vind persoonlijk dat het "zwarte" deel dat hij ontvangen heeft al ruimschoots volstaat voor zijn prestaties.

2 weken terug kreeg ik echter een herinnering van deze factuur in mijn bus, waar hij mij €300 nalatigheidskosten aanrekent en mij dreigt te dagvaarden.

Wat zou ik hier best mee doen?
Kan ik hiervoor mijn rechtsbijstandsverzekering van mijn autopolis aanspreken?

Dank bij voorbaat voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5773

#2 , 31 jan 2014 19:13

Als de garagehouder de facturen van die turbospecialist betaald heeft dan heeft hij het nodigengedaan om de slechte herstelling recht te zetten en is het logisch dat je zijn factuur alsnog betaald. Al dan niet betalen van nalatigheidsintresten hangt af van de factuurvoorwaarden. Misschien een punt van onderhandeling.

Als jij die facturen van de turboman betaald hebt en de garagehouder niet aangetekend in gebreke gesteld en hem de kans gegeven om z n fout recht te zetten dan zal t eveneens moeilijk,zijn om van de factuur af te geraken.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”