Hey,
Ik zit in een situatie waar de garagist zijn handen aftrekt van alles wat verborgen gebreken zijn en hij beweert nog in het stenen tijdperk te leven waar enkel motor onder garantie valt. We kochten de wagen aan in februari 2013 en merkten problemen met het slot en de sleutel. Bij afgifte werd 1 sleutel gegeven waarvan de garagehouder beweerde dat de batterij plat was van de afstandsbediening. We merkten op dat het slot knopje niet altijd volledig naar boven kwam bij het openen van de wagen. Op reis (deze zomer) begon het raam ook te spokken. Ik ging binnen met de wagen en vroeg hem of het raam (elektrisch) onder garantie valt. Hij vertelde me toen dat het enkel motor was. Nu lees ik op testaankoop dat ook elektrische ramen onder garantie vallen en kleine verborgen gebreken zijn. Onwetende heb ik toen betaald en geen factuur gekregen (wel met kaart betaald). Hij vertelde me toen dat het slot perfect werkte en dat ik er geen problemen mee ging ondervinden. Toen nog tegen de garagist gezegd dat ik er niet mee ging kunnen lachen als ik opeens niet meer in mijn wagen ging geraken hierdoor. Nu enkele maanden later was dit het geval. De wagen wou niet meer openen (cilinder slot kapot). Ik bel de garagist op en hij vertelt me dat hij niet weet wat gedaan. Ik bel mijn oude garagist op die doorverwijst naar takeldienst om binnen te breken. Opnieuw telefoongesprek met garagist die zegt dat enkel motor onder garantie valt en ik dit getekend heb. Ik heb enkel getekend 'in overeenkomst met voorwaarden garagist' waarvan ik uitga wettelijke garantie. Ik weet dat ik in mijn recht ben, maar natuurlijk moeilijk om dit alles te bewijzen. Je gaat niet naar de garage waarbij je op papier plaatst wat moet vermaakt worden… Wat zijn de stappen die ik nu kan ondernemen want ik wil natuurlijk dat hij verantwoordelijk is voor het negeren van mijn vraag dus kosten takeldienst, ook raam moest onder garantie vallen, enz. Gerechtelijke kosten zijn heel duur en dat zal natuurlijk niet coveren wat mijn herstelprijs is, maar zit toch met mijn handen in het haar…
Groetjes! en hopelijk krijg ik hier wat hulp …:s