waterinsijpeling houten ramen

frank922
Topic Starter

waterinsijpeling houten ramen

#1 , 15 nov 2013 05:13

Beste,

tijdens mijn verbouwing heb ik houten (padoek) ramen laten plaatsen door een erkende schrijnwerker. Reeds van in het begin werd er opgemerkt dat er waterinsijpeling is aan de lichtstraat. Deze werd door de plaatser verschillende keren opgespoten met silicone aan de buitenkant, en de laatste keer zelfs aan de binnenkant... .Nu komt er terug water binnen, en heb ik de plaatser terug gecontacteerd om te komen zien. Zijn opmerking was om alles nog eens te komen opspuiten. Hoe kan ik een gestructureerde oplossing afdwingen, in plaats van het iedere keer oplappen van de oorzaak met silicone? De ramen werden een tweetal jaar terug geplaatst, en er werd al zo'n 4 keer contact opgenomen met de plaatser in verband met de problemen, die wel telkens verholpen werden(lees opgelapt).
Kan ik hiervoor beroep doen op mijn brandverzekering of eventueel een andere verzekering?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2013 14:42

Welke betere oplossing dan opspuiten had je in gedachte? Je moet wel zeker weten dat er een betere oplossing BESTAAT voor je deze eist, natuurlijk. Wij hebben ook houten ramen. Plaatsing leek me vrij simpel: nagel ze in de raamgaten, spuit op met van dat schuim (waren hier en daar inderdaad wel "lappen" in de ramen ingewerkt tegen het water, denk ik, ik ben geen expert) en werk verder af met silliconen (hoewel, langs de buitenkant is het zo wat anders van structuur. Geen idee of het ook silliconen zijn.)

Anyway, gelukkig hebben wij nergens waterinsijpeling, maar zo veel "high-tech" dingen hebben de plaatsers niet gedaan. Vandaar mijn vraag: heb je een concrete werkwijze die je zou verlangen van de aannemer? Als hij er niet in slaagt het waterdicht te krijgen, ga je dan je geld terugeisen en vragen dat hij het raam er terug komt uithalen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 nov 2013 14:52

Welke betere oplossing dan opspuiten had je in gedachte? Je moet wel zeker weten dat er een betere oplossing BESTAAT voor je deze eist, natuurlijk. Wij hebben ook houten ramen. Plaatsing leek me vrij simpel: nagel ze in de raamgaten, spuit op met van dat schuim (waren hier en daar inderdaad wel "lappen" in de ramen ingewerkt tegen het water, denk ik, ik ben geen expert) en werk verder af met silliconen (hoewel, langs de buitenkant is het zo wat anders van structuur. Geen idee of het ook silliconen zijn.)

Anyway, gelukkig hebben wij nergens waterinsijpeling, maar zo veel "high-tech" dingen hebben de plaatsers niet gedaan. Vandaar mijn vraag: heb je een concrete werkwijze die je zou verlangen van de aannemer? Als hij er niet in slaagt het waterdicht te krijgen, ga je dan je geld terugeisen en vragen dat hij het raam er terug komt uithalen?
Voor zover ik begrijp komt het water binnen door de ramen en niet tussen de ramen en de muur waar ze in zijn bevestigd.
Omdat het euvel zich na enkele oplapbeurten nog steeds voordoet is het inderdaad best mogelijk dat het een gebrek is aan de ramen zelf, dus mogelijkerwijze structureel. Hoe lang loopt de waarborg (voor ramen dikwijls tot vijf jaar).

Schadeverzekering dekt dit risico niet. Hebt u rechtsbijstand voor NIET-contractuele geschillen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105

#4 , 19 nov 2013 16:32

Hout en glas zijn uiteraard waterdicht. Het zou over een lichtstraat gaan. Met opengaande delen? Of alles vast?
Is het geen condens?
Mogelijks blaast de wind het water naar een plaats waar zelfs geen syliconenspuit kan komen.

Gebruiker21

#5 , 19 nov 2013 17:13

Voor zover ik begrijp komt het water binnen door de ramen en niet tussen de ramen en de muur waar ze in zijn bevestigd.
Ah, OK. Ik ging er van uit dat er water tussen raamkozijn en muur binnenkwam. Als het inderdaad het raam zelf is, kan men vragen dit te vervangen door een ander en zien of het probleem daarmee opgelost is. Mogelijk constructiefout van het raam op zich?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”