8 maanden geleden kreeg ik bij mijn abonnement een Sony Xperia Go.
paar weken terug merkte ik dat mijn gsm niet meer wilde opladen, dus stuurde ik het op via center (incl een geldig garantiebewijs)
Zij hebben dit vervolgens doorgestuurd naar Sony voor reparatie.
Vandaag krijg ik telefoon dat mijn GSM niet gemaakt is, en dit omdat volgens hen door eigen schade gebeurde.
Ze beweren namelijk dat ik mijn oplaad ingang heb stukgemaakt, dit aan de hand van een foto waar je inderdaad kan zien dat het middelste chip een beetje krom naar onder wijst maar ik weet heel zeker dat dit niet het geval was toen ik het opstuurde!
Ze zeggen dat dit niet gerepareerd kan worden en dat ik 36 euro moet betalen om het terug te krijgen..
Wat kan ik nu doen? Ik kan niet bewijzen dat ik dat niet stuk heb gemaakt, maar weet bijna heel zeker dat zij dit krom hebben getrokken met proberen..
hieronder een voorbeeld van het usb poortje waarover ik het heb.
http://i-cdn.phonearena.com/images/revi ... iew-13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt.
Juiste woord = machteloos.
Als u niets kan bewijzen bent u gezien, zo simpel ... Misschien proberen commerciële jeste maar dat is het dan ook.
Moest het binnen de 6 maanden geweest zijn was het verhaal van bewijslast omgekeerd ... maar dat is nu het geval niet!
Is een 'truc' die ze meer en meer beginnen gebruiken! Zelf bepaalde dingen buigen, zoals batterij pinnetjes, usb pinnetjes.
En dan terug opsturen onder het motto 'eigen schade'.
Hebben ze bij mij ook geprobeerd ... alleen had ik eerst foto's laten maken dan naar de winkel gestapt met die foto's.
En de verantwoordelijke laten tekenen als staat ontvangen van goed komt overeen met de gegeven foto's, samen met hun papiertje dat ik moest tekenen en schoonekes aan elkaar geniet.
Uitgelegd dat ik al eerder slachtoffer was van foute praktijken met betrekking tot reparaties binnen garantie en het beu was.
Hij mopperde wel, en keek toestel <-> foto's extra na. Maar vanbuiten was er niets mis mee noch vanbinnen bij de batterij omgeving.
Dus ja hoor, even later berichtje reparatie niet voltooid wegens schade aan batterij pinnen(scheef getrokken), sprong meter omhoog!
Zelfde dag nog naar ginder geweest foto's en bladje meegepakt en naar verantwoordelijke gestapt! Deze heer heeft een heel 'lief' telefoontje gedaan naar dat reparatie center.
En wonder boven wonder waren mirakels mogelijk en 2 dagen later was hij gerepareerd!