problemen met 2de handswagen

DM01
Topic Starter

problemen met 2de handswagen

#1 , 23 okt 2013 11:25

Beste,

Ik heb begin dit jaar een 2de handswagen gekocht bij een garagist.
Bij betaling heb ik van hem een factuur ontvangen met de gegevens (naam, logo, gegevens etc )van de garage.
Hij beweerde echter dat de wagen van een particulier kwam en dat ik dus geen garantie zou krijgen (ik heb geen factuur gekregen van de vorige eigenaar, ik ken hem zelfs niet).

Na een week rondrijden bleken er ernstige problemen te zijn met de wagen : de airco deed het niet, lees ook verwarming (en het was toen nog zee koud), en telkens ik meer dan 100 km per uur reed, ging er een alarm af dat ik onmiddellijk moest stoppen. Bovendien verloor de wagen aan kracht terwijl ik gas gaf (snelheid omlaag ipv omhoog).

Ik heb de wagen terug gebracht naar de garage en hem die problemen gemeld. Garage zou dit nakijken en herstellen.
Na een maand(!) krij ik mijn wagen terug, niks gerepareerd blijkbaar want de airco/verwarming doet het nog steeds niet en probleem van alarm, gas geven was nog steeds niet opgelost.

Mijn wagen heeft ondertussen al meer in de garage gestaan dan bij mij. Ondertussen heeft de garagist ook al mijn motor om zeep geholpen (heeft hij wel vervangen), maar problemen zijn nog steeds dezelfde.

Telken heeft hij mij een vervangwagen gegeven, maar ik moest zelf voor de verzekering zorgen.

Ik was mijn wagen gaan terughalen eind augustus, hij was weeral gerepareerd, maar bij het naar huis rijden heb mijn wagen met autopech moeten achterlaten op de autosnelweg en de sleepkosten hiervan moet ik zelf betalen.

Kortom We zijn nu een half jaar verder en mijn wagen staat nog steeds in reparatie bij de garage (hij wacht zogegezegd op wisselstukken van een andere tweedehandswagen om te kunnen repareren).
ik wil mijn wagen zo snel mogelijk hebben. Ik denk niet dat ik er in totaal al een maand mee heb gereden. dat is toch niet meer normaal?

Mijn vraag :
Is die wagen eigenlijk onder garantie? Want facturen sturen dat doet hij anders wel snel.
Wat kan ik doen om mijn wagen zo nel mogelijk terug te krijgen, gerepareerd uiteraard.
Kan ik die garagist in gebreke stellen en hoe doe ik dat?

Alvast bedankt
Mvg een wanhopige DM

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding