tweedehands mobilhome gekocht niet conform

jinko
Topic Starter

tweedehands mobilhome gekocht niet conform

#1 , 13 jul 2013 19:02

hallo,

Ik heb een mobilhome gekocht met wat is mondeling doorgegeven 4 vaste zitplaatsen. Pas na betaling van de koopsom krijg ik de mb overhandigd met de papieren. Op het gelijkvormigheidsattest staat het aantal zitplaatsen 2+1 op. Ik heb de verkoper daarop gewezen dat dit zo niet gecommuniceerd is en dat ik de koop wil teniet doen want ik heb een mb nodig voor 4 personen anders zou ik niet zo'n grote mb alkoof aankopen in de eerste plaats. Mobilhome is van het merk MC louis Tandy. Heb met Dicar contact genomen om te vragen of zitplaatsen nog kan gewijzigd worden en geherkeurd. Fabrikant in Italië zegt van neen want dit type is sowieso maar voorzien voor 3 plaatsen. Verkoper heeft me zelf het verhaaltje doorgegeven dat hij een plaats heeft afgestaan om zijn trekhaak te kunnen plaatsen en dat dit gemakkelijk kan veranderd worden... Maar volgens Dicar kan dit niet want met of zonder trekhaak is het maar 3 plaatsen.
Graag jullie hulp. Volgens test-aankoop kan ik geen rechtszaak aanspannen want ik heb niets op papier staan ivm die 4 zitplaatsen.

grtjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jul 2013 21:54

Test-aankoop heeft gelijk. U kunt niets bewijzen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii

#3 , 14 jul 2013 16:34

Hoeveel zitplaatsen staan er op het gelijkvormigheidsattest? Wat er op het identificatieverslag staat heeft geen belang. Als het gelijkvormigheidsattest 1+3 (of meer) vermeldt dan mag je r met 4 (of meer) in voor zover je onder de 3500 kg blijft.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2013 19:40

Als het gelijkvormigheidsattest 1+3 (of meer) vermeldt dan mag je r met 4 (of meer) in voor zover je onder de 3500 kg blijft.
Goed lezen 2+1

Sirkii

#5 , 15 jul 2013 22:37

Als het gelijkvormigheidsattest 1+3 (of meer) vermeldt dan mag je r met 4 (of meer) in voor zover je onder de 3500 kg blijft.
Goed lezen 2+1
Op een ander forum betrof het het identificatieverslag die idd dikwijls minder zitplaatsen toeliet wegens MHZ-obesitas. Die regels zijn afgeschaft. Ben vrij zeker dat de COC meer dan 3 zitplaatsen toelaat.

Welk type MH is het exact ?

Terug naar “Gebrekkige Producten”