Goedemiddag iedereen!
Zal gelijk met de deur in huis vallen. Deze maand heb ik mijzelf een beauty box aangekocht. Het concept van zo'n beauty box is dat je voor €15 vijf items krijgt om te proberen die weliswaar gerelateerd zijn aan make-up. Nadat ik de beauty box van deze maand heb gekregen viel het me op dat de zelfbruiner die hierin zat volledig verkleurd was en onder het stof lag. Na mail verkeer met het desbetreffende bedrijf werd er bevestigd dat het product dat in deze beauty box al minstens 5 jaar uit hun gamma gehaald geweest zijn en hierdoor dus ook niet meer veilig zijn om te gebruiken. En daar blijft het niet eens bij, na verder onderzoek werd er ontdekt dat de oogschaduw die ook in deze box zat OOK vervallen is en niet meer veilig om te gebruiken!
Ik heb ondertussen het bedrijf gecontacteerd die deze beauty boxen verkoopt en zij willen mij mijn geld niet terug geven. Ze willen ter compensatie een mini mascara geven. Ze erkennen echter wel het feit dat deze producten vervallen zijn, niet op hun openbare Facebook pagina (daar ontkennen ze het) maar via mail verkeer waar ik en talloze andere klanten dus het bewijs van hebben. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik medicatie krijg dat mijn immuunsysteem volledig onderdrukt en dus wel eens érg ziek had kunnen worden als ik deze vervallen producten had gebruikt!
Welke rechten heb ik nu als consument? Wat kan ik doen zodat zij wel degelijk mijn geld terug zullen geven? Tot in hoeverre is vervallen producten verkopen strafbaar?
Alvast bedankt voor de reacties, want ik wil het hier echt niet bij laten!