Hallo,
Hopelijk kan iemand ons hier wat advies geven, want wij weten ons geen raad meer.
We zijn bezig met een renovatie en deels een nieuwe aanbouw, hiervoor hadden we nieuwe ramen nodig. We hebben gekozen voor een firma uit de buurt, en hebben 2 bestellingen gemaakt. 1 voor de aanbouw en 1 voor de renovatie van de bestaande ramen.
Na heel wat gedoe, kwamen ze deze week de ramen in de aanbouw plaatsen. Ik moet zeggen dat ik er na al hun aandringende telefoontjes nog weinig zin in had, maar ik had bij hun besteld dus moest met hen verder. De bestelling bestaat uit een schuifraam, 2 ramen en een zadeldak. Ze kwamen normaal in de ochtend plaatsen en zijn dan uiteindelijk tegen de middag gearriveerd. Met enkel het glas voor alle ramen en het zadeldak en de schuifraam. Bij het afhalen van de glazen werd al duidelijk dat er 2 glazen stuk waren (1 grote van de schuifraam, 1 kleine van het andere raam). Het glas was stuk aan hun geleverd, maar ze vonden het niet de moeite om dit vooraf aan ons te laten weten. Ze hebben dus het zadeldak geplaatst en het schuifraam met het gebarsten glas.
Mijn man moest hun voor aanvang van de werken een 2 de schijf van het bedrag betalen. En heeft dit ook gedaan.
De volgende dag zouden ze de 2 ontbrekende ramen komen plaatsen en moesten we de laatste schijf betalen.
Bij nader inzicht zagen we heel wat fouten aan hun geplaatste ramen en het zadeldak, zo was het schuifraam niet in verstek gemonteerd waardoor er kleine spleetjes zichtbaar waren. Het zadeldak was nergens afgespoten waar het met elkaar verbonden is, ook zitten er geen rubbers tussen het glas en de aluminium constructie waardoor er grote gaten zijn waardoor er warmte ontsnapt. Ze hebben dit ook met schroeven ineengezet, en hier geen afdichting op voorzien. waar het geschroefd is, is ook het aluminium gedeukt en lelijk. op de rand van de constructie hebben ze zwarte plaatjes over de balken gemaakt om af te dekken, terwijl dit niet goed is dichtgemaakt. Het gaat om een cremekleurige constructie en dit misstaat.
De dag nadien kwamen ze met de 2 andere ramen, deze hebben we ze gewoon niet laten plaatsen, omdat de kleurfolie niet goed over de ramen geplaatst was en of vol bulten stond. En het verstek was ook weer niet zoals het zou moeten.
We hebben ook de afwerking besproken met de werkmannen en waarna ze de gaten vol silicone gesmeerd hebben. Het is gewoon om mee te huilen.
Wij zijn al 95 % van het totaalbedrag kwijt en hebben niks behalve een kapotte schuifraam en een lelijk zadeldak dat volgens mij nooit waterdicht kan zijn. De overige 5 % moesten we betalen na afwerking maar dit hebben we niet gedaan.
Ook had ik hun via mail gevraagd om de opening van het schuifraam langs de andere zijde te voorzien, dit is eveneens niet aangpast. Nu is het 3 weken bouwverlof en kunnen we weer niet verder met onze verbouwingen. Ik ga hun een aangetekend schrijven sturen met alle gebreken. Liefst van al zou ik heel de boel willen afbreken, het trekt gewoon op niets, en kost nochtans genoeg.
Kan iemand hier raad ingeven hoe we het best oplossen? Verder hebben we ook nog dat 2de contract waar ik graag onderuit wil. Hiervoor hebben we nog niets betaald, maar er staat vermeldt als we het wensen te annuleren voor de productie gestart is we 30 % van het totaalbedrag aan hun verschuldigd zijn. Help aub