Garantieprobleem met iPhone 4S
Geplaatst: 11 apr 2013 14:59
Mijn zoon kocht op 31/10/2012 een iPhone 4s.
Na een update van de iOS is er plots een redelijk gekend probleem: de iPhone "denkt" dat hij verbonden is met de docking en maakt dus geen geluid meer door de luidspreker. Even effectief aansluiten op de docking lost het probleem tijdelijk op, maar na enkele oproepen is het terug gedaan.
Mijn zoon gaat op 14/3 met de GSM en aankoopfactuur naar het filiaal van de keten waar de GSM gekocht is. Zij nemen hem aan als "binnen garantie" (staat zo op de herstelbon) en sturen hem op.
Nu krijgt hij bericht dat er een bestek voor herstelling is: > 540 EUR om hem te laten herstellen of 55 EUR bestekkosten. Mondeling geven ze aan dat de GSM niet meer in garantie is, want dat "onbevoegden" hem zouden geopend hebben.
Mijn zoon heeft het toestel zeker niet geopend en de originele eigenaar zegt ook van niet. Op wat ze zich baseren om te beweren dat het toestel open is geweest is onduidelijk.
Feit is ook dat het probleem een softwarefout is (veel info over te vinden op het internet) en dat het eventueel toch openen van het toestel door de originele koper dus niet de oorzaak is van het probleem.
Wat kunnen wij hier doen om een oplossing te verkrijgen? > 540 EUR gaan betalen om een softwareprobleem op te lossen lijkt me absurd: da's volgens mij gewoon de prijs van een nieuwe iPhone 4S zonder lader...
Bedankt!
Alain
Na een update van de iOS is er plots een redelijk gekend probleem: de iPhone "denkt" dat hij verbonden is met de docking en maakt dus geen geluid meer door de luidspreker. Even effectief aansluiten op de docking lost het probleem tijdelijk op, maar na enkele oproepen is het terug gedaan.
Mijn zoon gaat op 14/3 met de GSM en aankoopfactuur naar het filiaal van de keten waar de GSM gekocht is. Zij nemen hem aan als "binnen garantie" (staat zo op de herstelbon) en sturen hem op.
Nu krijgt hij bericht dat er een bestek voor herstelling is: > 540 EUR om hem te laten herstellen of 55 EUR bestekkosten. Mondeling geven ze aan dat de GSM niet meer in garantie is, want dat "onbevoegden" hem zouden geopend hebben.
Mijn zoon heeft het toestel zeker niet geopend en de originele eigenaar zegt ook van niet. Op wat ze zich baseren om te beweren dat het toestel open is geweest is onduidelijk.
Feit is ook dat het probleem een softwarefout is (veel info over te vinden op het internet) en dat het eventueel toch openen van het toestel door de originele koper dus niet de oorzaak is van het probleem.
Wat kunnen wij hier doen om een oplossing te verkrijgen? > 540 EUR gaan betalen om een softwareprobleem op te lossen lijkt me absurd: da's volgens mij gewoon de prijs van een nieuwe iPhone 4S zonder lader...
Bedankt!
Alain